Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖNALP, Ertuğrul (Tez Danışmanı)
dc.contributor.authorÖZMAN, Merve (Yazar)
dc.date.accessioned2019-02-07T19:55:44Z
dc.date.available2015
dc.date.available2019-02-07T19:55:44Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32134
dc.description.abstractPablo Picasso’nun hayatıyla ilgili birçok kitap yazılmış, birçok araştırma yapılmış ve birçok tez yazılmıştır. Ama bunlar genellikle onun önderliğini yaptığı Kübizm’e aittir. Bu çalışma bir İspanyol sanatçı olan Picasso’nun hem İspanya hem de Paris’de yaşadığı sırada erken dönem eserleri üzerine yapılmış bir tezdir.Picasso’nun çocukluğu İspanya’ da geçer. Babası José Ruiz eşliğinde natüralist etki altında gerçekleştirdiği eserler aldığı eğitimler sonucunda Coruña’da akademik gerçekçi bir tarza dönüşür. Sanatçı ilerleyen tarihlerde Madrid’de İspanyol resminin büyük ustaları El Greco, Velazquez ve Goya eserleriyle klasik resim üzerine çalışır. Barselona’ya taşındığında ise Modernizm ve Yeni Üslup’la tanışan Picasso burada kuzey Avrupa sanatını inceleme fırsatı bulur. Döneminin Paris’indeki Van Gogh, Gouguin, Matisse, Ricard Canals, Modigliani, Andre Derain, Vlaminck, ve Braque gibi sanatçıların da içinde bulunduğu avangard sanatçı oluşumundan oldukça etkilenen Pablo Picasso bu gruptaki insanların arasında yer alma isteğiyle Paris’e yerleşir. Sanatçı burada Fransa’nın klasik ve modern resminin devrimci sanatçıları Delacroix, Ingres, Courbet, Daumier, Monet, Renoir, Pisarro, Cezanne, Degas ve Lautrec’den beslenerek ileride erken döneminin ana arterleri mavi ve pembe dönemlerini oluşturacaktır. Pablo Picasso bu dönemleri yaşarken geçişler dâhilinde ilerler. Her bir yeni devrinde, öncesinde tanıdığı akım ve üslupları biriktirerek sanatını geliştirir, sözü geçen dönemler ise birbirinden kopuk geçişler değildir. Mavi dönemde hüzün temasını işleyen Picasso arkadaşı Casagemas’ın intiharından oldukça etkilendiğini kendisini de belirterek bu dönemde mavi resimler yapmaya başlar. Bu dönemde Van Gogh, El Greco ve Edgar Degas onun esinlendiği başlıca ressamlarken konuları sefalet, yoksulluk ve körlük üzerinde yoğunlaşır. Pembe döneminde Paris’teki aşkı Fernande’nin ve artık alışmaya başladığı Paris yaşamının etkisi ile pembe rengi kullanmaya başlar. Dönemin başlıca figürleri Harlequin’ (Cambaz)dir. Bu dönemdeki esin kaynakları kısa süreli Hollanda seyahati ve ressam Gauguin’dir. Bunun ardından klasik resmi incelemeye ve araştırmaya başlayan Picasso, Puvis de Channes, Ingres ve Velazquez etkisi altında eserlerini gerçekleştirir. Bu dönemin sonunda İspanya’ya döner ve resminde 3.ve 4.yüzyıllara ait İber heykellerinin etkileriyle farklılaşmalar başlar. Donuk bakışlar ve geometrik şekillerden oluşan eserlerinin başlıcaları El Retrato de Stein, Dos Desnudas ve Autroretrato eserleridir. Bu eserlerin ardından ise şimdiye kadar sözünü ettiğimiz tüm dönemlerinin birleştiği eseri Las Señoritas de Avignon eserini yapar. Bu eser Picasso’nun Kübizm dönemine hazırlığını oluşturur. Bundan sonra gelen eserleri ise Kübizm’e dahil olan eserleridir.AbstractNumerous books and theses have been written, and much research has been conducted about Pablo Picasso's life. However, they are usually related to Cubism, which Picasso pioneered. This study is a thesis on the Spanish artist Pablo Picasso’s early works, which he created while living both in Spain and in Paris.Picasso spent his childhood in Spain. The works he created with his father, José Ruiz, under naturalist influence turned into an academic realist style in Coruña. During the following years in Madrid, the artist studied classical painting with the works of the major masters of the Spanish painting of the era: El Greco, Velazquez and Goya. When he moved to Barcelona, he got acquainted with Modernism and Art Nouveau, and had the opportunity to delve into the North European art. Having been strongly influenced by the community of avant-garde artists in Paris at that time, including artists such as Van Gogh, Gouguin, Matisse, Ricard Canals, Modigliani, Andre Derain, Vlaminck and Braque, Pablo Picasso moved to Paris with the intention of being involved in this community. In Paris, the artist was specifically influenced by the revolutionary classical and modern French artists, namely, Delacroix, Ingres, Courbet, Daumier, Monet, Renoir, Pisarro, Cezanne, Degas and Lautrec, and afterwards constructed the main arteries of his early period; the blue and the pink periods. While experiencing these periods, Pablo Picasso made progresses in the form of transitions. During his every new period, he improved his art by accumulating the movements and styles he had got acquainted up to then, but the said periods were not unrelated transitions. During his blue period, Picasso focused on the theme of melancholy, and started to paint in blue, noting that he was overwhelmed by the suicide of his friend Casagemas. In this period, Van Gogh, El Greco and Edgar Degas were the major painters who inspired him the most, and his themes were focused on misery, poverty and blindness. In his pink period, he started to use pink colour under the influence of Fernande, his lover in Paris, and his life in Paris, which he had started to got used to. A major figure of this period was Harlequin. The sources of inspiration during this period were his short visit to Netherlands, and the painter Gauguin. Subsequently, Picasso started to delve into classical painting, and produced his works under the influence of Puvis de Channes, Ingres and Velazquez. At the end of this period, he went back to Spain, and began to change his style under the influence of the Iberian sculptures from the 3rd and the 4th centuries. Composed of dull looks and geometrical shapes, El Retrato de Sein, Dos Desnudas and Autroretrato were his major works in this period. Following these works, he painted Las Señoritas de Avignon, which was a composition of all the aforementioned periods. This work constituted a preliminary step to the Cubism period of Picasso. All works he produced after this one were the works of his Cubism period.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Batı Dilleri ve Edebiyatları (İspanyol Dili ve Edebiyatı) Anabilim Dalı
dc.subjectDİL VE EDEBİYATtr
dc.titlePablo Picasso’nun Kübizm’e geçiş dönemi: yaşamı ve eserleri (1881-1907)
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster