Batıkent İlköğretim Okulu sekizinci sınıf öğrencilerinde mükemmeliyetçiliğin akademik başarıya etkisi
Göster/ Aç
Yazar
ÇEVİK, Abdülkadir (Tez Danışmanı)
COŞKUNSU BAŞER, Selin (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada mükemmeliyetçi kişilik özelliği ile akademik başarı arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırma örneklemini Ankara ilindeki Batıkent İlköğretim Okulu sekizinci sınıfta öğrenimgörmekte olan 69’u kız, 68’i erkek olmak üzere toplam 137 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplamak üzere daha önce Türkçeye uyarlanan Çok BoyutluMükemmeliyetçilik Ölçeği (Özbay & Mısırlı-Taşdemir, 2003) uygulanmıştır. Öğrencilerin özlükbilgileri için kişisel bilgi formu oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin analizindeçoklu regresyon analizi, ortalama, standart sapma, korelasyon, varyans analizi tekniklerikullanılmış ve tüm veriler .05 düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın bulguları öğrencilerde mükemmeliyetçilik ile akademik başarı arasında birilişkinin olduğunu ortaya koymuştur. Çoklu regresyon analizi sonucunda, mükemmeliyetçilik altboyutlarından ailesel eleştiri ve davranışlardan şüphe boyutları akademik başarı üzerindeistatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.AbstractThis study investigated the relationship between the dimensions of perfectionism and academicachievement. The sample consisted of eight grade secondary school students who attendedBatıkent Primary School in Ankara, and the total student participated in the study were 137, 69females and 68 males.Turkish version of Multidimensional Perfectionism Scale (Özbay & Mısırlı-Taşdemir,2003) was used in order to collect the necessary data for the research. A personal data form wasdesigned for identity information. Data analysis of the study was conducted with multiplehierarchic regression analysis, mean, standard deviation, correlation, ANOVA and allHypotheses were tested at α=.05 significance level.Results of the study revealed significant relationship between academic achievement andperfectionism. In the regression model, parental criticism and doubtfulness an behaviors typeperfectionism were found to have predictive value for academic achievement.