Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKÜL, Sevim (Yazar)
dc.contributor.authorBALCI, Velittin (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T19:53:25Z
dc.date.available2011
dc.date.available2019-02-07T19:53:25Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/32074
dc.description.abstractBu çalışma, Ankara'da ki özel spor işletmelerine üye olan kişilerin üye olma üyeliğini devam ettirme nedenlerini incelemeyi amaçlamaktadır.Araştırmaya Ankara'daki özel spor işletmelerinden United Clubs,Sports International, Pelops Clubs ve Oranium Sports üyelerinden 500 kişi katılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmanın alt amaçları ile ilgili yazılı kaynaklardan gerekli ham veriler derlenmiş, bu verilerden yararlanarak ölçme aracı geliştirilmiştir. Özel spor işletmelerine üye olan kişilere uygulanan ankette, kişisel bilgilerle ilgili dört,birinci faktör olan kişisel boyutlarla ilgili 14,toplumsal boyutlarla ilgili 10 madde yer almaktadır. Normal dağılım göstermeyen verilerin analizi için nonparametrik testlerden Mann-WhitneyU ve Kruskal Wallish (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Ayrıca üye olma ve üyeliği devam ettirmeye ilişkin soruların karşılaştırılması için Wilcoxon Karşılaştırma Testi uygulanmıştır. Araştırmada hata payı 0.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan araştırma sonucu,?Becerilerimi geliştirmek?[U=-3,808,p<.05],?Arkadaşlarımla birlikte olmak?[U=-6,818a,p< .05], ?Enerjimi tüketmek?[U=-3,588a,p<.05],?Heyecanı sevmek?[U=-5,221a,p< .05],?Rutinin dışına çıkmak?[U=-2,228a,p<.05],?Spor alışkanlığı kazanmak?[U=-2,254b,p< .05],?Yeni arkadaşlarla tanışmak?[U=-5,820a,p .05], ?İyi olduğum konuda bir şeyler yapmak?[U= -5,331a, p< .05], ?Güzelleşmek?[U= -2,688a, p< .05], ?Bir şeylerle uğraşmak?[U=-2,727a, p< .05], ?Hareketi sevmek ?[U= -4,396a, p<.05], ?Evin dışında egzersiz yapmak ?[U=-3,700a, p<.05],?Önemli olduğunu hissetmek ? [ U=-4,099a, p< .05],?Boş zamanlarımı değerlendirmek ?[U=-2,772a, p<.05],?Sosyal olmak ? [ U=-2,862a, p< .05 sorularına üyelerin verdiği cevaplar doğrultusunda üye olma ve üyeliği devam ettirme arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. ?Yeni beceriler öğrenme?[U=-1,260a, p>.05,?Stres atmak?[U=-,392b,p>.05], ? Egzersiz yapmak ?[U= -1,899a, p>.05], ?Kaslarımı güçlendirmek?.[U=-1,601a,p>.05],?Depresyondan kurtulmak?[U=-,294b,p>.05],?Popüler olmak?[U=-,542b, p>.05],?Genç kalmak?[U=-1,827a, p>.05],?Eğlenceyi sevmek?[U=,496, p>.05],?Sporculara özenmek ?[U=,783, p>.05] sorularına üyelerin verdiği cevaplar doğrultusunda üye olma ve üyeliği devam ettirme arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Sonuç olarak; özel spor işletmelerine üye olan kişilerin üye olma ve üyeliğini devam ettirme nedenlerinin başında ``Egzersiz yapmak''maddesi gelmektedir.``Kaslarımı güçlendirmek'' maddesi üye olma ve üyeliğini devam ettirme nedenlerinin 2. sırasında yer almaktadır. ``Spor alışkanlığını kazanmak '' maddesi üye olma nedenlerinin 2. sırasında yer alırken, üyeliğini devam ettirme nedenlerinin 3. sırasında yer almaktadır. Özel spor işletmelerine üye olan kişilerin üye olma ve üyeliği devam ettirme nedenlerini bilmek özel spor işletmeleri açısından bir pazarlama stratejisi olarak kullanılabilir. AbstractIn this study we intend to analyze the reasons for enrolling as a member and continuing as a member of associates of private sport enterprises that placed in Ankara. Five hundred participants who are from private sport enterprises in Ankara called United Clubs, Sports International, Pelops Clubs and Oranium Sports participated to this study. While collecting data, required raw that in accordance with the aims of this study is get out of the written sources, using these data a measurement instrument is developed. In the survey which is applied to the members of private sports enterprises in Ankara, there are four questions about personal data, fourteen questions about personal aspects as a primary factor and ten questions about social aspects. For analyzing of data which showed abnormal distribution, Mann-Whitney U and Kruskal Wallish (ANOWA) tests as nonparametric tests are used. To compare the questions about enrolling as a member and continuing as a member Wilcoxon Compare Test is used. Margin of the error of this study is accepted as 0,05. The results of this study, in accordance with the participants? answers to questions as ?Developing Private skills? [ U= -3,808 , p< .05],?To go About The Friends? [ U= -6,818a, p< .05], ?Spending Self Energy ? [ U= -3,588a, p< .05], ?Like Being Excited ? [ U= -5,221a, p< .05], ?To Run Away From The Routines [ U= -2,228a, p< .05], ? To Acquire Sporting Habit? [ U= -2,254b, p< .05], ? Meet New Friends ? [ U= -5,820a, p< .05], ? To Do Something About I am Good At ? [ U= -5,331a, p< .05], ? To Become Beautiful/Excellent ? [ U= -2,688a, p< .05], ? To Concern Oneself With Something ? [ U= -2,727a, p< .05], ? Like Being in Action ? [ U= -4,396a, p< .05], ?To Do Exercise Outside Home? [ U= -3,700a, p< .05], ? Feel Being Important ? [ U= -4,099a, p< .05], ?To Fill Spare Times? [ U= -2,772a, p< .05], ? To Socialize? [ U= -2,862a, p< .05] , a meaningful difference between enrolling as a member and continuing as a member to a private sport enterprise is found. In accordance with the participants? answers to questions as ? Learning New Skills ? [ U= -1,260a, p> .05, ? To Feel Stress-Free? [ U= -,392b, p> .05], ? To Do Exercise ? [ U= -1,899a, p> .05], ? To Develop The Muscles ? . [ U= -1,601a, p> .05], ? To Outgrow Depression? [ U= -,294b, p> .05], ? To Achieve Popularity ? [ U= -,542b, p> .05], ? To Become Youthful ? [ U= -1,827a, p> .05], ? To Have a Good Time? [ U= ,496, p> .05], ? To Want To Imitate Sportsman? [ U= ,783, p> .05] , a meaningful difference between enrolling as a member and continuing as a member to a private sport enterprise is not found. As a result; the main reason to enroll as a member of private sport enterprises is ?to make exercise?. The secondary reason to enroll as a member and continue as a member of a private sport enterprise is ?To develop the exercises?. The reason called ``To Acquire Sporting Habit?? is the secondary reason for enrolling as a member and also tertiary reason for continuing as a member. Understanding the reasons for enrolling as a member and continuing as a member of private sport enterprises may be used as a marketing strategy by the private enterprises.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subjectBİLİMtr
dc.titleAnkara'da ki özel spor işletmelerine üye olan kişilerin üye olma ve üyeliği devam ettirme nedenleri
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster