Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSEVİM, Seher (Tez Danışmanı)
dc.contributor.authorDÖNMEZOĞULLARI, Cem (Yazar)
dc.date.accessioned2019-02-07T19:44:38Z
dc.date.available2014
dc.date.available2019-02-07T19:44:38Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/31761
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinde benlik kurguları ile iyi oluşarasındaki ilişkide özgünlüğün aracı rolü incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubu, 2012-2013 eğitim öğretim yılı bahardöneminde Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, ,Sivas CumhuriyetÜniversitesi Eğitim Fakültesi, Kars Kafkas Üniversitesi Eğitim Fakültesi,Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Sinop Üniversitesi EğitimFakültesi' nin farklı bölümlerinde okuyan 652 (416 kadın, 236 erkek)öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırma grubuna Özgünlük Ölçeği, Özerk -İlişkisel Benlik Ölçekleri ve Varoluşsal İyi Oluş Ölçeği uygulanmıştır. Eldeedilen veriler SPSS 18 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadaaracılık etkisini belirlemek amacıyla "hiyerarşik regresyon yöntemi" vearacılık etkisinin anlamlılığını incelemek için "sobel testi" kullanılmıştır.Yapılan analizler sonucunda özgünlüğün, özerklik ile iyi oluş arasındakiilişkide kısmi aracılık; özerk/ilişkisellik ile iyi oluş arasındaki ilişkide ise tam biraracılık etkisinin olduğu bulunmuştur.AbstractThe aim of this study was to examine the mediator role of authenticity inthe relationship between self construals and well-being. Data were gatheredfrom different universities and departments. These are Ankara UniversityFaculty of Educational Sciences, Sivas Cumhuriyet University Faculty ofEducation, Kars Kafkas Faculty of Education, Kastamonu Faculty ofEducation, Sinop Faculty of Education. Participants were 652 universitystudents. Of this participants, 416 were females and 236 were males.Participants completed Authenticity Scale, Autonomy / Relatedness Scalesand Ontological Well-Being Scale. SPSS 18 was used to analyze the datacollected from scales. Hierarchical regression analysis and sobel test wereused to examine the mediator role of authenticity.Results pointed out that full mediation of authenticity in the relationshipbetween autonomy and well-being. Moreover, partial mediator role ofauthenticity between autonomy/relatedness and well-being was alsoobserved.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı
dc.subjectEĞİTİMtr
dc.titleBenlik kurguları ile iyi oluş arasındaki ilişkide özgünlüğün aracı rolü
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster