Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı Öz Değerlendirme Formu’nun geçerlik ve güvenirlik çalışması
Göster/ Aç
Yazar
KÜÇÜKALİ, Olga Ekin (Yazar)
KOÇ, Nizamettin (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışmada Avrupa Dil Portfolyosu’nun bir bölümü olan Avrupa DilleriÖğretimi Ortak Çerçeve Programı kapsamında geliştirilen Öz DeğerlendirmeFormu’nun geçerlik ve güvenirliğine ilişkin veriler elde etmek amaçlanmıştır.Bu amaçla Test of English As a Foreign Language (TOEFL) testini almışbireylere uygulanan Öz Değerlendirme Formu puanları ile aynı bireylerinTOEFL testinden aldıkları puanlar karşılaştırılarak Öz DeğerlendirmeFormu’nun bireylerin İngilizce okuduğunu ve dinlediğini anlama dil becerileriniyansıtma derecesi incelenmiştir. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olanaraştırmanın araştırma grubu TOEFL testini almış 152 bireyden oluşmaktadır.Bireylerin, TOEFL okuduğunu anlama ve dinlediğini anlama alt testlerindenaldıkları puanlarla Öz Değerlendirme Formu’ndan elde edilen veriler Cramer’sV testi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmanın sonucunda bireylerinöz değerlendirme sonuçları ile ilgili TOEFL alt testlerinden edindikleri puanlararası ilişkinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir. İlişki derecelerinin 0,51 ile 0,38olarak belirlenmiş olması Öz Değerlendirme Formu’nun geçerliğine ilişkinönemli bir göstergedir. Araştırmada ayrıca test - tekrar test yöntemikullanılarak Öz Değerlendirme Formu’nun güvenirliğine ilişkin veriler eldeedilmiştir. Öz Değerlendirme Formu bir ay arayla 91 bireye uygulanmış ve buuygulamalardan elde edilen veriler arasındaki ilişkiler Cramer’s V testikullanılarak hesaplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programındaçözümlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Öz DeğerlendirmeFormu’nun iki farklı zamanda uygulanması sonucunda; okuduğunu anlama,dinlediğini anlama, karşılıklı konuşma, sözlü anlatım, yazılı anlatım olmak üzere her bir alt boyutta bireylerin öz değerlendirme verileri arasındaki ilişkideğerleri 0,14 ile 0,94 arasında değişmektedir. Bu değerlerin α 0,05düzeyinde okuduğunu anlama alt boyutu dışında tüm alt boyutlar içinistatistiksek bakımdan anlamlı olduğu belirlenmiştir.AbstractThe aim of this study is to find out psychometric properties of the ‘SelfAssessment Grid’ which is based on Common European Framework ofReference for Languages (CEF) and is also a part of The European LanguagePortfolio. The Self Assessment Grid was given to 152 students who havetaken the Test of English As a Foreign Language (TOEFL). TOEFL Readingand TOEFL Listening scores of these students are compared with the dataobtained from the same language skills of the Self Assessment Grid bycomputing Cramer’s V test. The study investigated that between thecompared data sets there is a significant association. In addition, the SelfAssessment Grid was given to 91 students twice within a month and the datagained from these two applications are analyzed. The analyzes are computedby using the SPSS programme. The result of the analyses has shown that foreach language skill except reading; listening, spoken interaction, spokenproduction, writing; the association between the first and second data set varyin a range of 0,14 and 0,94 where these values are found significant at the αlevel 0,05.