Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAYTAŞ, Ajda (Yazar)
dc.contributor.authorGÖZÜTOK, F. Dilek (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T19:44:11Z
dc.date.available2014
dc.date.available2019-02-07T19:44:11Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/31731
dc.description.abstractBu çalışmada Yapılandırmacı Öğrenme (YÖ) yaklaşımının öğrencilerin konuşma becerisine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ön test- son test kontrol gruplu araştırma modelinde gerçekleştirilen deneyde, araştırma grubunu Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir devlet okulunun 7. sınıfında öğrenim gören 75 öğrenci oluşturmuştur. Deney grubunda YÖ yaklaşımı ile İngilizce dersleri sürdürülürken kontrol grubunda dersler geleneksel yöntemle işlenmeye devam edilmiştir. Öğrencilerin konuşma becerilerini ölçmek amacı ile ön test ve son test uygulanmıştır. Dereceli puanlama anahtarı ile öğrencilerin ön test ve son testten aldıkları puanlar belirlenmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubunun ön testten elde ettiği puan ortalamalasının birbirine çok yakın olduğu, son testten elde ettiği puan ortalamasının ise deney grubu lehine olduğu belirlenmiştir. Öğrenci gözlem formu, öz değerlendirme formu, grup değerlendirme formu ve öğrenci ve öğretmen görüş formlarından elde edilen bulgularda "YÖ yaklaşımına göre hazırlanan etkinliklerin İngilizce konuşma becerisini geliştirdiği, İngilizce konuşmaya yüreklendirdiği, derse etkin katılımı sağladığı" belirlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda YÖ yaklaşımı çerçevesinde hazırlanan etkinliklerin İngilizce konuşma becerisini geliştirdiği söylenebilir. Abstract This study aimed to determine the effect of Constructivist Learning (CL) approach on students' speaking skills. In this experimental research the pre-test post-test control group design was used, where the research group consists of seventy-five seventh grade students from a public school administered by the Ministry of Education. CL approach used in the experimental group, and traditional approach was used in the control group. In order to assess students' speaking skills, pre-test and post-test were used. The results were drawn from speaking scoring rubric and they were analyzed with the SPSS software. At the end of the research, it was observed that the mean pre-test score achieved by students from the experimental and control groups were notably close to each other, and the experimental group achieved higher mean post-test score at the end of the experiment. According to the findings drawn from students' observation forms, self-evaluation forms, group assessment forms and students' and teacher's opinion forms it was determined that "Lesson activities prepared in compliance with CL approach promotes speaking in English, encourages students to active involvement in lessons and improves students' English speaking skills". It is appropriate to say that lesson activities prepared according to CL approach may improve English speaking skills.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları Anabilim Dalı Eğitimde Program Geliştirme Bilim Dalı
dc.subjectEĞİTİM, İngilizcetr
dc.titleYapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin İngilizce konuşma becerisine etkisinin belirlenmesi
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster