Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜNDÜZ, Özlem (Yazar)
dc.contributor.authorAYDEMİR SEVİM, Seher (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T19:44:10Z
dc.date.available2014
dc.date.available2019-02-07T19:44:10Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/31729
dc.description.abstractBu araştırmada cinsiyet, dini yönelim, benlik saygısı ve bilişsel çarpıtmalar değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin kendini ve başkalarını affetme eğilimlerini yordayıp yordamadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013 yılında Dumlupınar Üniversitesi'nin farklı fakültelerine devam eden 459 (248 kadın, 211 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, katılımcıların kendini ve başkalarını affetme eğilimlerini belirlemek amacıyla Heartland Affetme Ölçeği, benlik saygısı puanlarını belirlemek amacıyla Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, dini yönelim puanlarını belirlemek amacıyla Dini Yönelim Ölçeği ve son olarak bilişsel çarpıtma puanlarını belirlemek amacıyla Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sorularına yanıt vermek amacıyla verilerin analizinde çoklu regresyon analizi ve t-testi kullanılmıştır. Araştırmada, benlik saygısı ve bilişsel çarpıtmaların kendini affetmeyi anlamlı şekilde yordadığı, dini yönelim ve cinsiyetin ise kendini affetme ile ilişkili olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Başkalarını affetmenin yordayıcı değişkenlerini belirlemek amacıyla yapılan çoklu regresyon analizi sonucunda, benlik saygısı ve dini yönelimin başkalarını affetmeyi anlamlı şekilde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bilişsel çarpıtmalar ve cinsiyetin, başkalarını affetme ile ilişkili olmadığı saptanmıştır. Son olarak, yaşanılan yere göre affetme puanları karşılaştırıldığında başkalarını affetmenin, yaşanılan yere göre farklılaştığı gözlenmiştir. Evde arkadaşları ile birlikte yaşayan katılımcıların yurtta yaşayan katılımcılara göre başkalarını affetme eğilimlerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Abstract The main purpose of this study is to investigate if the gender, religious tendency, self esteem and cognitive distortions predict dispositional forgiveness of self and others among university students. The working group of the research consists of 459 undergraduate students (248 female, 211 male), who study at different faculties of Dumlupınar University in the 2012-2013. In study, to determine dispositional forgiveness of self and others, The Heartland Forgiveness Scale, to determine the self-esteem scores Rosenberg's Self-Esteem Scale, to determine the religious orientation scores Religious Tendency Scale and finally to determine the cognitive distortions scores the Irrational Belief Scale was used. Multiple regression analysis and t-test was used in order to respond the questions of research. In this study, it was concluded that self-esteem and cognitive distortions significantly predict the self forgiveness, it is also reached that religious tendency and gender are not associated with that self forgiveness. According to the results of The Multiple Regression Analysis, which was used to determine the predictor variables of the forgiveness of others, self-esteem and religious tendency significantly predict to forgiveness of others. It was concluded that, cognitive distortions and gender were not associated with forgiveness of others. Finally when the forgiveness scores were compared according to the living place, significant difference in participant's forgiveness of others was found. It has been identified that the participants, who are living with friends at home, have a greater tendency to forgive others, when it is compared with living in the dorms.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.subjectPsikoloji, SOSYAL BİLİMLER (GENEL), EĞİTİMtr
dc.titleÜniversite öğrencilerinde affetmeyi yordayan değişkenlerin belirlenmesi
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster