İnternet perakendeciliğinde güvenin satın alma niyeti üzerindeki etkisi
Göster/ Aç
Yazar
ZHADKO, İuliia (Yazar)
KIYAN, Şenay Sabah (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Sanal alışveriş her geçen gün gelişmektedir. Şirketler, tüketicilerin web sitelerine güven duymalarını sağlamak ve sanal alışverişe alıştırmak için farklı yöntemler kullanmaktadır. Müşterileri ile firma arasında güven bağı oluşturmak herhangi bir işletmenin en değerli önceliğidir.İnternet alıcılarıyla güven kurmak zor olduğu için bu araştırmada İnternet üzerinden perakendecilikte güven ve güven oluşturan unsurlar incelenmektedir. Marka adı, web-sayfası tasarımı, tüketici deneyimi, ürün bilgisi ve güvenlik gibi 5 faktör ele alınmaktadır. Güven, müşterilerle ilişkiler oluşturarak sürdürülür. Müşteri ilişkileri pazarlamanın esası ve açık bir şekilde tüketici sadakatine bağlıdır. Müşteri sadakati ve tekrar alma niyeti şirket varlığının devamının ve kazancın güvencesidir. Literatürde güven oluşturma sürecinin yapısal boyutları gerek marka oluşturma gerekse tüketici ilişkileri yönetimi alanlarda oldukça üzerinde durulmuştur. Ancak, Internet ortamda güven oluşturma faktörleri ve boyutları ile güven ve müşteri sadakati ve satın alma niyeti, konusunda yeterince çalışma yapılmış değildir. Bu nedenle bu araştırmada güvenin, satın alma üzerinde etkisi, tüketicilerin sadakatinin, güven ve satın alma niyetinin arasındaki etkisini incelenmektedir. Araştırmamızda 293 katılımcıdan oluşan bir anket çalışması yer almaktadır. Elde edilen veriler, ‘Sosyal Bilimlerde İstatistik Paketi’ anlamına gelen SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) programında analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen bulgular doğrultusunda; bütün hipotezler desteklenmiştir. Web-sayfası tasarımı, ürün bilgisi, marka ismi, tüketici deneyimi, güvenliği müşterilerin güvenini etkileyen önemli bir faktörlerdir. Bizim araştırmamızda güvenin, satın alma niyetine üzerinde etkili olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Müşteri sadakatinin güven ve satın alma niyeti arasındaki olumlu ilişkiyi düzenleciyi etkisi olduğu görülmüştür.AbstractInternet trade is developing at a faster pace with every day. In order for the consumers to trust a web-page and to raise the level of e-trade, companies turn to different methods. A valuable start for any enterprise is to create a network of trust between the company and a customer. Trust is one of the most important factors in stimulating e-commerce. Due to the fact that it is difficult to create trust among Internet consumers, this research will look into trust in retail and trust factors. Current paper investigates 5 factors, which influence trust of the customers: brand name, web-page design, customer experience, product information and security. Trust continues client relationships. Customers’ trust and intentions to second purchase guarantee steady income and existence of an enterprise. For this reason, the current paper investigates the issue of trust’s influence on buying intentions and the connection loyalty between trust and buying intention. There are many researches on the topic of forming the trust, but few of them are made in the sphere of trust forming factors and buying intentions in online sphere. The goal of this paper is to look at the factors, which influence the trust and buying intentions. This work will be beneficial for marketing specialists, entrepreneurs and students who major in marketing and management. The research has been held among Ukrainians and Turks. This work contains the questionnaire, which has been filled out by 293 respondents. Further to the empirical research, a new model is proposed. The results of the survey have been analyzed through SPSS (Statistical Package of the Social Sciences) and commented on. The findings show that trust is not built on one or two components but is established by interrelationships between complex components. All hypotheses were confirmed. Brand name, web-page design, customer experience, product information and security are factors which influence trust of the consumer. It was found that trust influences buying intentions and loyalty has connection between trust and buying intention.