Floransa’da eğitim birimi bulunan müzelerin eğitim çalışmalarının incelenmesi
Göster/ Aç
Yazar
HEPDİNÇ HASGÜLER, Deniz (Yazar)
İLHAN, Ayşe Çakır (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
“Floransa’da Eğitim Birimi Bulunan Müzelerin Eğitim Çalışmalarının İncelenmesi” adlı bu araştırmada Floransa kent merkezi ve ilçelerinde (Montelupo, Mugello, Fiesole, Calenzano ve Vinci) bulunan toplam altmış üç müze eğitim etkinlikleri, birimleri ve uygulamaları yönünden incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki müzeler altı kategori altında toplanmıştır: Belediye Müzeleri, POLO Müzeleri (Floransa Tarih, Kültürel, Sanatsal ve Etno-Antropolojik Miras Koruma Danışmanlığı Müzeleri), Bilim Müzeleri, Üniversite Müzesi, Özel Müzeler ve Ev Müzeleri.Araştırmaya konu olan müzelerin çoğunluğunun eğitim etkinlikleri, bağımsız gruplar ve dernekler, belediyeler veya kurumlar (Bankalar, Bakanlıklar) tarafından hazırlanıp uygulanmaktadır. Eğitim etkinlikleri ya müzelerin kendi bünyesindeki eğitim birimleri tarafından uygulanmakta, ya da müze dışından destek alınan bağımsız eğitim birimleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Etkinlikler planlı ve sürekli şekilde yapılmaktadır. Eğitim etkinliklerinde hedef kitle yoğunlukla okul gruplarıdır. Etkinlik temaları her eğitim öğretim yılı için yeniden planlanmaktadır. Bu haliyle Floransa müzelerinde uygulanan eğitim sistemi ülkemizde de uygulanabilecek nitelikte önemli bir modeli temsil etmekte ve önerilmektedir.AbstractThe aim of this study called “The Study of Educational Activities in the Museums with Education Departments in Florence” is to examine the educational activities, the departments and practices in the sixty three museums located in the centre and provinces of Florence (Montelupo, Mugello, Fiesole, Calenzano and Vinci). The museums included in the study are compiled in six categories: Municipality Museums, POLO Museums (The Museums in Florence under the Supervision of Conservation of Historical, Cultural, Artistic and Ethno-Anthropological Heritage), Science Museums, University Museums, Private Museums and Home Museums.Most of the educational activities of the examined museums are prepared and carried out by independent groups and associations, municipalities or institutions (Banks, Ministeries). The activities are carried out either by the education departments in the museum itself, or by independent education departments that support the museum from outside. The activities are pre-planned and continuous. The target population of the activities are intensely school groups. The education themes are replanned for each academic year. Thus, the education system practised in the mus eums of Florence represents a significant model to be implemented in our country and is highly recommended.