Örgüt kültürü oluşumunda örgüt içi iletişimin rolü dapartmanlı mağazacılık sektöründe halkla ilişkiler açısından bir değerlendirme: Beğendik A.Ş. örneği
Göster/ Aç
Yazar
KAZANCI, A. Metin (Tez Danışmanı)
YILDIRIM-BECERİKLİ, Sema (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Küreselleşmenin ekonomik ve toplumsal yaşam üzerindeki etkilerinin örgütlerin üretim ve yönetim süreçlerine yansımasından bu yana halkla ilişkiler faaliyetleri etkinliğini ve önemini koruyarak süregelmektedir. Bu çalışmada, örgütlerin giderek büyüyen rekabet ortamında varolabilmeleri için vazgeçilmez bir unsur haline gelen örgüt içi iletişim ve iç halkla ilişkiler faaliyetlerinin örgüt kültürü üzerindeki etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın başlangıcında örgüt kavramı detaylı olarak ele alınmış ve örgüt kuramları metaforlar yoluyla açıklanmaya çalışılmıştır. Çizilen bu genel çerçeveden sonra örgüt kültürü, örgüt içi iletişim ve iç halkla ilişkiler kavramları ele alınarak, bu kavramlar arasındaki ilişkiler sorgulanmış ve iç halkla ilişkiler uygulamalarının örgüt kültürü üzerindeki rolü tartışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise; kuramsal çerçevede öne sürülen varsayımların test edilmesi için, Kocatepe Beğendik Şubesi'nde yöneticiler ve çalışanlar üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Abstract The public relations' activities continue by conserving their effectiveness and importance since the effects of globalisation on economic and social life had influenced the organisational and administrative processes. In this study, the influences of inner communication of the organization and inner public relations' activities that become an essential factor for the existence of the organisations within the enlarging competitive world were tried to be understood. The detailed examination of the concept of "organization" was made and the organisation theories were explained by metaphors at the introduction. After this general framework, the concepts of "organizational culture", "inner communication of organizations", "inner public relations" and the relations between these concepts were questioned and the influences of the applications of public relations on the organizational culture were discussed. In the last part of the study, a questionnaire was applied to the employees and directors of Beğendik Kocatepe Branch to test the thesis in the theoretical framework.