İlköğretim okulu müdürlerinin vizyon geliştirme rolleri
Göster/ Aç
Yazar
TURAN, Ergün (Yazar)
ATANUR-BASKAN, Gülsün (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin vizyon geliştirme rollerini belirlemektir. Araştırmanın evreni, Ankara ili Altındağ ilçesi Belediye şuurları içerisindeki, 49 ilköğretim okulu ve bu okullarda görev yapan müdür ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmada müdürlerden oluşan alt evrenin tümüne ulaşılması hedeflenmiş, öğretmen örneklemi de tabakalı oranlı örnekleme yöntemi ile belirlenen 350 öğretmen araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anketin geçerlik ve güvenilirliğin belirlenmesi için 80 öğretmen ve 18 okul müdürüne anket uygulanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci bölümde ise okul müdürlerinin vizyon geliştirme rollerine ilişkin 20 madde yer almaktadır. Araştırmada toplam 399 anket uygulanmış, 44'ü müdür ve 338'i öğretmen olmak üzere 382 anket değerlendirmeye alınmıştır. Okul müdürlerinin kişisel özellikleri frekans ve yüzde ile çözümlenmiş ve betimlenmiştir. Okul müdürlerinin ve öğretmenlerin, okul müdürlerinin vizyon geliştirme rollerine ilişkin görüşleri ile okul müdürlerinin; kıdemlerine ve öğrenimlerine düzeyi göre, okul müdürlerinin vizyon geliştirme rollerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılaşmanın olup olmadığı t- testi tekniği ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin; kıdemlerine ve öğrenimlerine göre okul müdürlerinin vizyon geliştirme rollerine ilişkin görüşleri arasında bir farklılaşmanın olup olmadığı varyans analizi kullanılarak, cinsiyet değişkenine göre görüşler ise t- testi tekniği kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Tüm karşılaştırmalarda a=.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Abstract The aim of this study is to determine the vision developing roles of the primary school principals. The population of the study consists of 49 primary school's principals and the teacher working in those schools within the municipal boundaries of Altındağ, an administrative district of Ankara. In this study, it was attempted to include the entire sub-population of principals and a sample of 350 teachers chosen by the classified rational sampling method was included in the study. 80 teachers and 18 principals were given a questionnaire to determine the validity and reliability of the questionnaire developed by the researcher. The questionnaire has two parts. The former includes personal data whereas 20 items of vision developing roles of the principals are presented in the latter. In the study, 399 questionnaires in total were carried out, and 382 questionnaires including 44 principals and 338 teachers were assessed. Personal characteristics of the principals were described and analysed by frequency and percentage. It was attempted to determine any significant differences between the perceptions of the principals and teachers concerning the principal vision developing roles, using a t-test with the variables of seniority and education level. Given the variables of seniority and education level, a variance analysis was used to determine any significant differences in teachers perceptions of principal vision developing roles whereas a t-test was used in the same determination with the sex variable. a=.05 significantly level was taken as a basis in all comparisons.