İletişimci yaklaşımda öğretim teknikleri
Göster/ Aç
Yazar
DEMİREL, Özcan (Tez Danışmanı)
PEÇENEK, Dilek (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu yüksek lisans tezinde, İletişimci Yaklaşımda sözel becerinin geliştirilmesine yönelik öğretim tekniklerinin neler olduğu ve nasıl uygulandığı örnekler verilerek açıklanmaya çalışılmıştır. Birinci bölümde, incelemeyi yönlendiren kavramsal alana değinilerek tezin amacı, önemi ve yönteminden söz edilmiştir. İkinci bölümde, dünyada ve Türkiye'de yabancı dil öğretimi üzerinde durularak, İletişimci Yaklaşım kapsamlı olarak incelenmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, dil öğretiminde temel beceriler ve sözel beceri ele alınmıştır. İletişimci Yaklaşımda sözel becerinin geliştirilmesi amacıyla önerilen ve uygulanan sınıf içi tekniklerle ilgili kaynak taraması yapılmıştır. Dördüncü bölümde, İletişimci Yaklaşımda kullanılan teknikler; grup çalışması, ikili çalışma, drama, doğaçlama, rol oynama, benzetim, sorun çözme ve iletişim oyunları incelenmeye çalışılmış, söz konusu tekniklerin yabancı dil öğretimine katkıları irdelenmiştir. Beşinci bölümde, incelemeden elde edilen sonuçlar ve önerilere yer verilmiştir. Abstract In this dissertation we have mainly focused on the teaching of the oral ability (speaking skills) in the Communicative Approach to language teaching. The specific teaching techniques and how they are put into practice are thoroughly dealt with through illustrations and varios examples. In the first chapter, the theoretical aspect of the matter has been studied. The aim, the importance, the assence and the implementations of the approach have been put forward. The Communicative Approach has been maticulously analised, and the state of the art both in Turkey and abroad has been stated in the secod chapter. The four skills, namely speaking, reading, writing and listening fall into the scope of the third chapter. With special emphasis on the teaching of the oral ability.The proposed and applied classroom techniques in order to improve the oral ability have been researched and scanned. We have closely studied the communicative classroom techniques in language teaching; namely, group work, pair work, drama, improvisations, rol play, simulation, problem solving and communicative game; hence, the impact of these has been discussed in the fourth chapter. The fifth chapter has been devoted to the conclusion and the proposals.