Bilgisayar destekli öğretimde farklı geribildirim stratejilerinin öğrenme üzerindeki etkisi
Göster/ Aç
Yazar
SOMUNCUOĞLU, Demet (Yazar)
DOĞAN, Hıfzı (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada, Bilgisayar Destekli Öğretimde farklı geribildirim stratejilerinin öğrenme üzerindeki etkileri incelenmiştir. Deneme modelinde yürütülen araştırmada, "Linkway Yazarlık Sistemi" kullanılarak, "Ölçme- Değerlendirme Dersi"nin, "Normal Dağılım Nedir?, Nasıl Kullanırız?" konusuna yönelik hazırlanan bir ders yazılımından yararlanılmıştır. Araştırmacı tarafından, yaralanılan ders yazılımının içeriğine bağlı olarak beş farklı geribildirim stratejisi geliştirilmiştir. Yazılım bu stratejilere göre beş farklı şekilde yeniden düzenlenmiştir. Farklı geribildirimlere göre yeniden düzenlenen ders yazılımlarının öğrenme üzerindeki etkisini tespit etmek amacıyla, Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Elektrik Eğitimi Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinden oluşan 75 kişi random olarak beş gruba dağıtılmıştır. Çoktan seçmeli 25 sorudan oluşan bir basan testi (basan testi-I) araştırmada öntest-sontest olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin öğrendiklerinin kalıcılığım tespit etmek amacıyla uygulamadan yaklaşık bir ay sonra izleme testine (basan testi-ü) tabi tutulmuşlardır. Her bir grubun öntest-sontest, sontest-izleme testi ve öntest-izleme testi puanlan arasında anlamlı bir ilişki arandığından, "Eşleştirilmiş Örneklemlerde t Test" tekniği kullanılmıştır. Ayrıca tüm grupların sontest puanlan arasında ve izleme testi puanlan arasındaki ilişki ayrı ayrı 'Tek Yönlü Varyans Analizi" yapılarak test edilmiş ve F değerine bağlı olarak anlamlı bulunduğu durumlarda "Scheffe Çoklu Aralık Testi" uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, geribildirimin içerdiği bilgi miktar ile orantılı olarak öğrenmede kalıcılığında arttığı ve başarının yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Abstract The purpose of this research was to examine, the effects of different feedback strategies on learning in CAI. A courseware titled " What is Normal Distribution and How do we used it?" developed by another researcher was used for this research. Based on the courseware five different feedback strategies were developed by the researcher. Courseware was also reorganised according to these feedback strategies. An achievement test (Test-I) composed of 25 multiple choice questions was used as pretest and posttest. In order to determine long term comprehension, a follow up test (Test-II) was used a month later. "Paired Samples t Test" was used to determine whether there were significant differences between pretest and posttest scores, posttest and follow up test scores and pretest-follow up test scores. Relations among posttest scores and follow up test scores of groups were tested separately using "One Way ANOVA". Where it was found a significant difference between groups' post and following test scores, the "Scheffe Multiple Range Test" was used. The research results showed that, the level of long term comprehension and achievement of students were depended on the amount of information provided with the feedback.