İngilizce dil becerilerinin öğretimi ve değerlendirilme durumları arasındaki tutarlılığın öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, İngilizce derslerinde dört temel dil becerisinin öğretimi için kullanılan etkinliklerin ne sıklıkta kullanıldığı ve dört temel dil becerisini değerlendirmek için kullanılan uygulamaların ne sıklıkta uygulandığını belirlemek ve dil becerilerinin öğretim düzeyleri ile değerlendirme düzeyleri arasındaki tutarlılığı belirlemektir. Araştırma grubunu, Ankara’da 38 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 100 ilköğretim İngilizce öğretmeni ve bu okullarda öğrenim görmekte olan 400 ilköğretim 8. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen ve öğrenci anketleri yoluyla elde edilmiştir. Öğretmen ve öğrenci anketleri birbirinin paraleli durumundadır. 40 maddelik anketin 20 maddesi dil becerilerinin öğretimi için kullanılan 20 etkinlikten diğer 20 maddesi ise dil becerilerinin değerlendirilmesi için kullanılan 20 ölçme-değerlendirme uygulamasından meydana gelmektedir. Dört temel dil becerisinin öğretimi ve değerlendirilmesi için kullanılan uygulamaların ne sıklıkta kullanıldığı frekans ve yüzdelerle hesaplanmıştır. Bu uygulamaların kullanılma sıklıkları ile öğretmenlerin cinsiyetleri, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları fakülte değişkenleri arasındaki ilişki ve öğretmen - öğrenci görüşleri arasındaki ilişki Cramer’s V katsayısı ile saptanmıştır. Araştırma sonucunda, yabancı dil öğretiminde ve yabancı dil becerilerinin ne düzeyde kazanıldığını değerlendirmede okuma becerisinin diğer becerilere oranla daha çok dikkate alındığı bulunmuştur. Dil becerilerinin değerlendirilmesi için kullanılan belli uygulamalar ile öğretmenlerin cinsiyeti, mesleki kıdemleri ve mezun oldukları fakülteler arasında manidar ilişkiler bulunmuştur. Dil becerilerinin öğretimi ve değerlendirilmesi için kullanılan etkinliklerin kullanılma sıklıkları ile öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında manidar ilişkiler bulunmuştur. Abstract The aim of this study is to determine teaching levels and assessment levels of English language skills and eventually to determine the consistency between teaching levels and assessment levels of four basic language skills. Research group consists of 100 elementary English language teachers and 400 eighth grade students from these 38 elementary schools. Research data has been collected via teacher and student questionnaires developed by the researcher. The teacher and student questionnaires are the parallel versions of each other. The first 20 items of the questionnaires involve 20 activities used for teaching language skills while the other 20 items involve 20 activities used for the measurement of language skills. The teaching and assessment levels of four basic language skills have been shown by percentages and frequencies. The relationship between the teaching and assessment levels of language skills and the variables - teachers’ genders, their professional length of service and the faculty they graduated from – and additionally the relationship between teachers’ views and students’ views have been determined through Cramer’s V coefficient. As a result of the research, reading skill has been found to be the dominant skill focused on by the teachers both in teaching and measurement process compared to other three language skills. Significant relationships have been found between the levels of several assessment activities and teachers’ genders, professional length of service and the faculty they graduated from. Furthermore, significant relationships have been found between teachers’ and students’ views on teaching and assessment levels of four language skills.