Kağıt - kalem formu ve bilgisayar ortamında uygulanan genel yetenek testinin psikometrik özelliklerinin karşılaştırılması
Yazar
Demirtaşlı, Nükhet (Tez Danışmanı)
AYBEK, Eren Can (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalısmada, bir genel yetenek testi kagıt-kalem ve bilgisayarortamında uygulanarak, testin psikometrik özelliklerinin ve bilgisayara yöneliktutum, bilgisayar asinalıgı ve cinsiyete göre ögrenci performanslarınınkarsılastırılması amaçlanmıstır. Iliskisel türde betimsel bir arastırma olan buçalısmanın arastırma grubunu Eskisehir Büyüksehir Belediyesi sınırlarıiçerisinde kalan ilkögretim okullarından seçilen; 73 erkek, 63 kız toplam 1366. sınıf ögrencisi olusturmaktadır. Arastırma grubuna sözel ve sayısal akılyürütme alt testlerinden olusan, toplam 60 maddelik genel yetenek testikagıt-kalem ve bilgisayar ortamında uygulanmıstır. Arastırma grubuna aynızamanda bilgisayara yönelik tutum ölçegi ve bilgisayar asinalıgı ölçekleri deverilmistir. Genel yetenek testine ait aritmetik ortalama, geçerlilik vegüvenilirlik katsayıları hesaplanmıs ve madde istatistikleri çıkarılmıstır.Aritmetik ortalama karsılastırmalarında bagımlı gruplar t-testi; güvenilirlikkarsılastırmalarında Feldt testi; geçerlilik ve madde istatistiklerikarsılastırmalarında ise z testi uygulanmıstır. Bilgisayara yönelik tutum,bilgisayar asinalıgı ve cinsiyete göre yapılan karsılastırmalarda bagımsızgruplar t-testi kullanılmıstır. Arastırmadan elde edilen bulgular; testin kagıtkalemve bilgisayar ortamında uygulanan formlarının büyük ölçüde esdegeroldugunu; bilgisayar asinalıgı ve cinsiyete göre, testin bilgisayar ortamındauygulanan formundan alınan puanların farklılasmadıgını; buna karsın,bilgisayara yönelik tutuma göre bilgisayar ortamında uygulanan formdanalınan puanların farklılastıgını göstermektedir.