Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorULAŞ, Dilber (Tez Danışmanı)
dc.contributor.authorFARİNNİA, Farrin (Yazar)
dc.date.accessioned2019-02-07T18:24:55Z
dc.date.available2011
dc.date.available2019-02-07T18:24:55Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/30246
dc.description.abstractÖZET İletişim teknolojilerinin ve İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla dünyada ekonomik düzenin yeniden şekillendiğini söylemek mümkündür. İnternet sayesinde coğrafi sınırlar ortadan kalkmakta, satıcı ile alıcının buluşma noktası olan pazarlar farklı bir boyut kazanmakta ve satıcılar tüm dünyayı tüketici kabul ederek ticari faaliyetlerini internet tabanlı sistemlere kaydırmaktadırlar. Hedef kitleyi oluşturan tüketicilerin davranışları ve satın alma kararları pazarlama bilimi açısından önemli bir araştırma konusu haline gelmiştir. Bu bağlamda tez çalışması; internette pazarlama kavramının incelenmesi, tüketici davranışları ve bu davranışları etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve internet üzerinden alışveriş yapan tüketici davranışlarını kapsamaktadır. Tezin son bölümü İran’da tüketicilerin, internette pazarlama olgusuna bakış açısı ve bu pazardan ne sıklıkta alışveriş yaptıkları veya hiç yapmadıklarını belirlemek üzere anket çalışması yapıldıktan sonra istatistik analiz teknikleri ile sonuca varılmıştır. ABSTRACT Thanks to developments in communicative technologies and expanded global usage of internet, a new economic system is born. İnternet has removed all geographical borders. Markets around the world have now given way to their virtual equivalents online and thus, manufacturers and salesmen now look to the whole world as their target consumers. In this thesis, consumer behavior and purchase strategies are analyzed from a scientific point of view using a definitive analyzation of virtual marketing, consumer behavior and what makes the online consumer behave as such. Before the general conclusion, the last part of the thesis is dedicated to analyzing the consumer behaviors specifically amongst the Iranian youth using surveys and statistical techniques.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı
dc.subjectSOSYAL BİLİMLER (GENEL)tr
dc.titleTüketicilerin internet üzerinden satın alma eğilimlerinin değerlendirilmesi: İran’da bir uygulama
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster