Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorELAL, Azize Defne (Yazar)
dc.contributor.authorKILIÇ, Recep (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T18:22:26Z
dc.date.available2008
dc.date.available2019-02-07T18:22:26Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/30186
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezi kapsamında Sorgun-Çekerek karayolunu olumsuz etkileyen Kaplankaya ve Kazantaşın heyelanları ile Km: 34+820 ile 35+300 arasında inşaası planlanan yeni yol yarmasında açılacak şevin duraylılığı incelenmiştir. Bu amaçla inceleme alanlarında 11 adet toplam 227.5 m jeoteknik amaçlı sondaj yapılmıştır. Standart penetrasyon deneyleri ve 3 kuyuda yerleştirilen inklinometreler ile esas heyelanın kayma yüzeyi belirlenmiştir. Sondaj sırasında kayma yüzeyinin altında bulunan ayrışmış serpantinitler ve üzerindeki gri-yeşil renkli yamaç molozu ve alüvyonlar ile Üst Pliyosen çökellerinden örselenmiş ve örselenmemiş örnekler alınmıştır. Litolojik birimlerin kohezyon ve içsel sürtünme açısı konsolidasyonlu ve drenajlı şartlarda kesme kutusu deneyleri ile belirlenmiştir. GGU programı kullanılarak yapılan duraylılık analizlerinde açılacak şevin emniyet katsayısı statik koşullarda 1.42, dinamik koşullarda 1.34 olarak elde edilmiştir. Esas heyelanda duraylılığın sağlanması için yüzey ve yeraltı suyu drenajı yapılarak, kayma yüzeyine kadar kazı ve yeniden dolgu yapılması veya kazık uygulaması yapılması uygun olacaktır. Yol yarmasındaki şevin 1:1 oranında, drenaj önlemleri alınarak kademeli yapılması halinde duraylılık sağlanabilecektir.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherAnkara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subjectBİLİM, Jeolojitr
dc.titleSorgun-Çekerek karayolunda Kaplankaya ve Kazantaşın heyelanlarının mühendislik jeolojisi
dc.typeThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster