Çoktan seçmeli testler ile yapılandırılmış gridlerin psikometrik özellikler açısından karsılaştırılması
Göster/ Aç
Yazar
YAZICIOĞLU, Esin Bağcan (Yazar)
DEMİRTAŞLI, Nükhet (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Yapılandırılmıs grid, çoktan seçmeli testlerin sınırlılıklarını azaltmak için gelistirilmis bir tekniktir. Bu çalısmanın amacı, aynı davranısları ölçmek üzere hazırlanmıs çoktan seçmeli test ile yapılandırılmıs grid testinin psikometrik özelliklerini karsılastırmaktır. Arastırma 2006-2007 ögretim yılında, üç ilkögretim okulunun 7.sınıfında okumakta olan 276 ögrenci üzerinde yürütülmüstür. Çalısmada Fen ve Teknoloji dersinin ilk ünitesi kapsamında hazırlanan 16 maddelik yapılandırılmıs grid testi ve 16 maddelik çoktan seçmeli test kullanılmıstır. Ögrencilerin çoktan seçmeli test ve yapılandırılmıs grid testinden hangisini alacakları seçkisiz olarak belirlenmistir. Geçerlik ölçütü olarak arastırma grubunda yer alan örgencilerin söz konusu üniteye iliskin basarı puanları ders ögretmenlerinden alınmıstır. Veriler SPSS 12.0 programı kullanılarak çözümlenmistir. Arastırmadan elde edilen bulgular, yapılandırılmıs grid maddelerinin çoktan seçmeli maddelere göre daha kolay oldugunu göstermektedir. İki testten alınan puanların ölçüt geçerlikleri arasında anlamlı fark bulunmamıstır. Yapılandırılmıs grid testinin çoktan seçmeli testten daha güvenilir oldugu görülmüstür. Çoktan seçmeli test puanlarının varyansının yapılandırılmıs grid testi puanlarının varyansından anlamlı derecede yüksek, yapılandırılmıs grid testi puanlarının aritmetik ortalamasının da çoktan seçmeli test puanlarının aritmetik ortalamasından anlamlı derecede yüksek oldugu bulunmustur.