Ortaöğretim öğrencilerinde sosyo-ekonomik düzeyin çevre bilincine etkisi
Özet
Bu çalışmanın amacı, sosyo-ekonomik düzey ile çevre bilinci arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymak; varsa bu ilişkinin hangi temel kavram ve etkinliklerle ortaya çıktığını bulmak; ortaya konulacak bulgularla çevre eğitimi yaklaşımına katkıda bulunmaktır. Bu amaçla Ankara/Çankaya’da seçilen ikisi devlet okulu, biri özel kolej olmak üzere 3 lisedeki öğrencilere anket uygulanmıştır. Araştırma, toplam 300 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Böylece farklı okullar kapsamında, öğrencilerin önce sosyo-ekonomik durumları belirlenmeye çalışılmış, sonra da çevreye ilişkin bilgi ve çevre duyarlılıkları belirlenmiştir. Elde edilen verilerin betimleyici ve ilişki arayıcı analizleri yapılmış böylece öğrencilerin benzeşen ve farklılaşan yönleri ortaya çıkarılarak karşılaştırılmıştır.