Turizmde Marka Kent Olmanın Önemi: İstanbul Örneği
Özet
“Turizmde Marka Kent Olmanın Önemi: İstanbul Örneği” adlı tez çalışması küresel olarak yıllık yaklaşık 800 milyon insanın dolaşıma katıldığı sektör olan turizm sektöründe kent markalaşması sayesinde ülkelerin turizm pastasından alacağı payın göstereceği olumlu değişimi, yaratılacak marka değeri ile sağlanacak imaj sayesinde kentlerin kriz dönemlerindeki olumsuz havadan yara almadan kurtulabileceğine ilişkin olarak hazırlanmıştır. Örnek olarak Türkiye’nin marka kentlerinden İstanbul derinlemesine görüşmeler yardımı ile analiz edilmiştir. “Turizmde Marka Kentin Önemi ve Kent Markalaşması” başlıklı ilk bölümde kent markalaşmasının teorik olarak tanımlanması amacıyla marka kavramı, bileşenleri tarif edilmiş sonrasında markanın turizmdeki işlevi, kent markalaşması kavramı ve süreci tanımlanmıştır. “İstanbul Örneğinde Marka Kent Süreci Analizi” başlıklı ikinci bölümde ise İstanbul’un marka kent olmasında etkin olan somut veriler ve göstergeler tanımlanarak derinlemesine görüşme yapılan kişilerin mülakat sonuçları değerlendirilmiştir. Kentin markalaşma sürecine ilişkin ilk elden olumlu ve olumsuz noktalar tarif edilerek turizm sektöründeki rolü ortaya çıkartılmıştır.