Yeniliğin Müşteri Sadakati Üzerindeki Etkileri; Turizm Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
Özet
Günümüzde rekabet ortamından sıyrılmanın isletmeler açısından en büyükkozu yenilik yapmaktır. Yenilik yapmak isletmelere hem ekonomik açıdan hem demal veya hizmetlerinin tercih edilmesi açısından birçok kazanım sağlamaktadır.Đsletmeler yenilik yaparak hem yeni müsteriler çekmekte hem de mevcut müsterilerinsadakatlerini kazanmaktadırlar. Diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de,yer alan isletmeler açısından yenilik yapmak için sürekli değisiklik gösteren tüketicitercih ve istekleri önemlidir. Đsletmeler müsterilerin değisen istekleri doğrultusundagerekli yenilikleri sağlamalıdır. Yapılan bu yenilikler mevcut müsterilerin sadakatleriüzerinde olumlu etkiler yaratmaktadır. Turizm sektörüne yönelik olarak yapılan buçalısmada, otel isletmelerinde yapılan yeniliklerin, hizmet kalitesi ve müsterimemnuniyetinin müsteri sadakati üzerindeki mevcut etkisini daha da pekistirdiğigözlenmistir. Bu model, kolayda örneklem yoluyla seçilen 200 otel müsterisineuygulanan anket ile sağlanmaya çalısılmıstır. Ankette demografik soruların yanı sırahizmet kalitesi, müsteri memnuniyeti, yenilik kavramı ve müsteri sadakati ile ilgilisorular sorularak yenilik ile müsteri sadakati kavramları arasındaki iliskiarastırılmıstır.