REKLAM VE İDEOLOJİ:YAZILI BASINDA YER ALAN REKLAMLARA GÖSTERGEBİLİMSEL BİR İNCELEME
Göster/ Aç
Yazar
HASEKİOĞLU, Seda (Yazar)
İNAL, Melek Ayşe (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalısmanın amacı, medyada ideolojik üretimin nasıl gerçeklestirildigini, anlamın reklam metinlerinde nasıl kuruldugunu ve temsil edildigini ortaya koymaktır. Çalısmada belirlenen varsayıma göre, reklam metinlerinde saglıklı, güzel, bakımlı ve modern kadın miti, egemen söylem çerçevesi içinde topluma dayatılmaktadır. Bu çerçevede, yazılı basında yer alan, çesitli kadın dergilerinden alınan 41 reklam incelenmis ve reklamlarda anlamın sözel ve görsel göstergelerle nasıl insa edildigine bakılmıstır. Reklam metinlerinin çözümlemesi yapılırken göstergebilimsel yöntem kullanılmıs ve bununla beraber, çözümlemeleri desteklemesi ve pekistirmesi amacıyla nitel içerik çözümlemesine de basvurulmustur. Yapılan nitel çözümlemenin sonucunda, reklam metinlerinin, egemen ideolojilerin etkisi altında kurulmus oldugu görülmüstür. İncelenen reklam metinlerinde modernlesmis, tüketime yönelmis kadın mitinin olusturuldugu gözlenmistir. Reklamlarla birlikte, modern kadın mitinin, saglık, güzellik, incelik ve dogallık gibi söylemlerle mesrulastırılması ile, tüketim kültürünün yayılmasında reklamın ne kadar önemli bir role sahip oldugu görülmüstür.