TELEVİZYONDA YAYIMLANAN GIDA REKLAMLARINDA KADIN İMGESİNİN İNCELENMESİ
View/ Open
Author
BİNARK, F. Mutlu (Tez Danışmanı)
Yılmaz, Nursel (Yazar)
Metadata
Show full item recordAbstract
Toplum tarafından her iki cinsiyete de ayrı ayrı atfedilen rol, davranış, sorumluluk ve haklar da toplumsallaşma sürecinde ö ğrenilir. Bireyler toplumsal cinsiyet kimliklerini bu süreçte toplumsalla şma araçalrını gözlemleyerek, onlar ı model alarak ö ğrenirler. Bireylerin toplumsal cinsiyet kimlikleri üz erinde etkili olan medya içinde özellikle televizyonda yayımlanan reklamların da bu oluşum üzerinde etkili oldu ğu dü şünülmektedir. Böyle bir etkinin var olup olmad ığının görülebilmesi için öncelikle televizyon reklamlarında eril ve dişil özelliklerin varl ığının ortaya çıkarılması gerekmektedir. Bu bağlamda televizyonda yayımlanan 14 gıda reklam filmi temel göstergebilimsel kavramlar aç ısından analiz edilmiş, reklamlardaki eril ve dişil özellikler tespit edilmeye çal ışılmıştır. Çal ışma, televizyon reklamlarında cinsel kimliklere, birbirinden keskin şekilde ayrılmış roller yüklenmekte oldu ğunu ortaya çıkarmıştır. Ataerkil söylemin hakim oldu ğu toplumsal ilişkiler ağı içinde kadın, kendi başına birey olmaktan çok, bir erkeğin eşi veya çocuğunun annesi olarak konumlandırılmaktadır. Toplum, kadının rollerini de eş ve anne olmasına göre tayin eder. Ev i şleri ve çocuk bakımı kadının sorumluluğu altındadır. Ama aslında, kadın ve erkek kimliğini biyolojiler değil, toplumsal ideolojiler belirlemektedir. Çal ışma, reklamlardaki kadın imgesinin kültürün onaylad ığı bir şekilde sunulduğunu göstermektedir. Yılmaz, Nursel, The Investigatıon of Woman Image in Food Advertisements which is Publicated on Television, Master’s Project, Advisor: Doç.Dr.Mutlu BİNARK, 62s.