ANAOKULU ÖĞRETMENLERİNİN FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİNİ KULLANMA DURUMLARININ İNCELENMESİ
Göster/ Aç
Yazar
ULUSOY, Senem (Yazar)
KÖKSAL AKYOL, Aysel (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırma anaokulu öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerini kullanma durumlarını incelemek, öğretmenlerin çalıştıkları kurum türlerinin, yaş gruplarının, gruplarındaki çocuk sayısının, öğrenim düzeylerinin, mezun oldukları bölümlerin, kendi yaşlarının ve hizmet sürelerinin fen ve doğa etkinliklerini kullanmaları üzerinde farklılık yaratıp yaratmadığını belirlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmaya Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokullarda ve özel anaokullarda görev yapan ve gönüllü olan öğretmenler dahil edilmiştir. Araştırmada “Genel Bilgi Formu” ve “Öğretmenlerin Fen Etkinliklerini Kullanma Durumlarının Değerlendirilmesi Formu” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde student t testi, Mann-Whitney U testi, Kruskall-Wallis testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin çalıştıkları kurum türünün Bitki Yetiştirme boyutunda alınan puanlar üzerinde, gruplarındaki çocuk sayısının Bitki Yetiştirme ve Genel Fen boyutlarından alınan puanlar üzerinde, öğrenim düzeylerinin Alan Gezisi ve Diğer Materyallerle Yapılan Etkinlikler boyutlarından alınan puanlar üzerinde, mezun oldukları bölümün Bitki Yetiştirme boyutunda alınan puanlar üzerinde, kendi yaşlarının ve hizmet sürelerinin Bitki Yetiştirme ve Konuk Çağırma boyutlarında alınan puanlar üzerinde istatistiksel açıdan önemli bir farklılığa neden olduğu (p0,05) saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda, ailelere, kurum yöneticileri ve öğretmenlere çeşitli öneriler getirilmiştir.