ÖZEL İLKÖĞRETİM OKULLARINDA İKİNCİ YABANCI DİL ÖGRETİMİ
Göster/ Aç
Yazar
KARAPİRİNLER, Ertan (Yazar)
TOKLU, M. Osman (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalısmanın amacı; ilkögretim düzeyinde ülkemizde sürdürülmekte olan ikinci yabancı dil ögretimi hakkında genel bir durum saptaması yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak özel ilkögretim okullarında bir yabancı dili daha önceden ögrenmeye baslamıs ve halen bu ögrenime devam eden ögrenciler için ilkögretimin belli bir asamasından itibaren uygulanmaya baslanan ikinci yabancı dil ögretiminin ana ilkeleri, amaçları, hedefleri ve uygulama esasları arastırılmıstır. Ankara ilinde ikinci yabancı dil ögretimi yapan özel ilkögretim okullarıyla sınırlı olan çalısmada öncelikle genel ögrenme ve ögretme kuramlarından bahsedilmis, bu kuramların yabancı dil ögretimine yaptıgı etkiler üzerinde durulmus, yabancı dil ögretiminde kullanılan yöntem ve yaklasımlar açıklanarak dil ögretiminde yöntem seçiminin önemi vurgulanmıstır. Ayrıca yabancı dil derslerinde uygulanan ögretim tekniklerinden söz edilmis, çocuklarda yabancı dil ögretiminin gerçeklesme asamaları incelenmis ve ikinci yabancı dil ögretim etkinliklerinin çerçevesi çizilmeye çalısılmıstır. Arastırmanın amacına yönelik olarak gelistirilen anketle; söz konusu ilkögretim okullarında ikinci yabancı dil derslerini yürütmekle görevli ögretmenlerin tutum ve görüsleri belirlenmeye çalısılmıstır. Özel ilkögretim okullarında, genellikle lisans düzeyinde egitime sahip, ögretmenlik deneyimi az, sık isyeri degistirmek zorunda kalan ikinci yabancı dil ögretmenlerinin görev yaptıgı belirlenmistir. Söz konusu ögretiminin “Ortak Avrupa Dil Ögretim Çerçeve Planı” esas alınarak, genellikle haftada 2 ders saati süreyle, basta “İletisimsel Yaklasım” ve “Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi” olmak üzere birinci yabancı dil ögretiminde kullanılanlarla benzerlik gösteren yabancı dil ögretim yöntem, yaklasım, teknik ve etkinlikleri kullanılarak yürütüldügü saptanmıstır.