Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDİNÇEL , Esen (Yazar)
dc.contributor.authorHİSLİ ŞAHİN, Nesrin (Tez Danışmanı)
dc.date.accessioned2019-02-07T17:42:39Z
dc.date.available2006
dc.date.available2019-02-07T17:42:39Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/29342
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı; 10-25 yas grubundaki gençlerin ergenlik dönemi gelisimsel görevlerini yerine getirme ve psikolojik problem yasama düzeylerini karsılastırmaktır. Arastırmanın uygulama asamasında Ankara’da yasayan ilkögretim, ortaögretim kurumları ve üniversitelerden 858 ergene Ergenlik Dönemi Gelisimsel Ödevleri Ölçegi ile birlikte KSE ve demografik form verilmistir. Elde edilen bulgular; SED degiskenin kimlik olusturma, degerler üzerine düsünme ve bagımsızlık sorunları gelisimsel ödev alanları üzerinde; yas degiskeninin bagımsızlık sorunları ve sorumluluk alma ve kendini kabullenme gelisim ödev alanları üzerinde anlamlı bir etkisinin oldugunu göstermistir. Bunun yanısıra, kimlik olusturma ve sorumluluk alma ve kendini kabullenme gelisimsel ödev alanları üzerinde SED ve yas ortak etkisinin anlamlı oldugu, cinsiyet degiskeninin hiç bir gelisimsel ödev alanı üzerinde ne tek basına ne de ortak bir etkisinin bulunmadıgı görülmüstür. Diger yandan yas ile ilgili analizler, 10-13 yas grubu ergenlerin tüm gelisimsel ödev alanlarında diger yas gruplarına göre daha fazla puan aldıklarını ortaya koymustur. 10-13 yas grubu ergenler aynı zamanda, tüm yasa özgü gelisimsel ödev alanlarında 22-25 yas grubu hariç, diger yas gruplarından daha yüksek puanlar almıstır. Yapılan diger analizler sonucunda, 14-17 yas grubu ergenlerinin diger yas gruplarına kıyasla daha fazla stres yasadıkları ve yasamlarından daha az memnun oldukları görülmüstür. Bunun yanı sıra birinci yas grubu ergenlerin kendinden yasça büyük ergenlerin ödevlerini gerçeklestirmeye çalısmaları, ikinci yas grubu ergenlerin tüm gelisimsel ödevlerle ugrasıyor olmaları, üçüncü ve dördüncü yas grubunun kendinden yasça küçük ergenlere özgü ödevlerle ugrasıyor olmalarının stres yasamalarına neden oldugu bulunmustur. Arastırma bulguları ergenlik dönemi gelisimsel ödevlerini gerçeklestirme konusunda yasanacak güçlüklerin ergenlerin yasamlarını nasıl etkiledigini görme açısından önemlidir.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ PSİKOLOJİ (UYGULAMALI PSİKOLOJİ) ANABİLİM DALI
dc.titleERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİMSEL ÖDEVLERİ VE PSİKOLOJİK PROBLEMLER
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster