Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇABUK KAYA, Nilay (Tez Danışmanı)
dc.contributor.authorYOGEV, Şermin Pınar (Yazar)
dc.date.accessioned2019-02-07T17:38:41Z
dc.date.available2006
dc.date.available2019-02-07T17:38:41Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/29254
dc.description.abstractBu tezin konusu, ergenlik dönemindeki 14-15 yas grubu kız ve erkek çocukların toplumsal cinsiyete iliskin kendi düsünceleri ile aile, arkadas ve ögretmenlerine yönelik degerlendirmeleri arasındaki iliskinin incelenmesidir. Bu baglamda, arastırmanın amacı: Toplumsal cinsiyet rolleri konusunda kız ve erkek ergenlerin degerlerinin ne kadar farklılastıgının -içinde bulunulan sosyo-demografik kosullar da analize dâhil edilerek- ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaçlara ulasmak üzere hazırlanan soru formu farklı sosyo-demografik özelikleri yansıttıgı düsünülen, Altındag Cumhuriyet ğlkögretim Okulu ğle ODTÜ Kolejinin 8. sınıfında okuyan 100 ögrenciye uygulanmıstır. Elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak degerlendirilmistir ve frekans dagılımları, Pearson Korelasyon ve ANOVA analizleri kullanılarak arastırmanın bulguları elde edilmistir. Yapılan degerlendirmeler sonucunda, anket uygulanan ögrencilerin; kızlara iliskin toplumsal cinsiyet kalıpyargılarında, sosyo-demografik özelliklerin etkili oldugu görülmüstür. Erkeklere iliskin degerler ise farklı sosyal ve kültürel çevrelerde benzerlik göstermekte ve cinsiyetçi tutumlar devam etmektedir. Ögrencilerin tutumları ile bütün sosyal ajanlar arasında farklı düzeylerde de olsa iliski oldugu anlasılmıstır.
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI
dc.titleERGENLERDE TOPLUMSAL CİNSİYETİN KAZANILMASI AİLE, OKUL VE ARKADAŞ ETKİSİ
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster