YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE SÖZCÜK BİLGİSİNİN SINANMASI -YDS VE KPDS ÖRNEKLERİNDE
Göster/ Aç
Yazar
GÖKDUZ, Derya (Yazar)
TOKLU, Mehmet Osman (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu tezde İngilizce öğretiminde sözcük bilgisi sınama türleri YDS ve KPDS gibi düzey belirleme ve yerleştirme amaçlı sınav örneklerinde incelenmiştir. İnceleme sonucunda bu sınavlarda sadece iki sözcük bilgisi sınama çeşiti kullanıldığı belirlenmiştir. Öğrencilere sınıf ortamında öğretilen sözcük bilgisi öğretim yöntemleri dikkate alındığında, sözcük bilgisinin, çoktan seçmeli boşluk doldurma ve sıralı tamamlama sınav türleri dışında bir çok farklı yöntemle de sınanabileceği belirtilmiştir. Bu iki tür ile sınama türlerini sınırlandırmanın sınava giren adayın sözcük bilgisini yeteri kadar ölçmeyeceği savunulmuştur. Bu doğrultuda farklı sınama çeşitleri ortaya konulmuştur. Her ne kadar iletişimsel yöntemin sınav türleri üzerindeki etkisi ile de sınava giren adaylardan asıl istenenin bağlamdan sözcüğün anlamını tahmin etme becerilerini ölçmek olsa da, diğer sınama türlerinin de bu sınavlarda kullanılmasının daha nesnel bir değerlendirme sağlayacağı düşünülmektedir.