Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBayraktar, Meltem S
dc.contributor.authorÇırpıçı, Filiz
dc.date.accessioned2019-02-07T17:32:37Z
dc.date.available2019-02-07T17:32:37Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12575/29102
dc.description.abstractAraştırma, Bilecik Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesine devam eden öğrencilerin reklamlara yönelik tutum ve davranışlarına cinsiyet değişkeninin etkisini incelemek amacı ile planlanmış ve yürütülmüştür. Çalışma üniversiteye devam eden öğrencilerin demografik özellikleri, tüketici davranışları, kitle iletişim araçları ile etkileşim, reklamlara yönelik görüşler, reklamlara yönelik tutumları ve reklamlara yönelik davranışlarına cinsiyetin etkisini saptamak amacıyla, üniversiteye devam eden 69’u kız, 153’ü erkek olmak üzere toplam 222 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin yarıdan fazlası 20-22 yaşındadır. Öğrencilerin yarıdan fazlasının gelirlerini; ailelerinden aldıkları, haftada en az bir kez alış verişe çıktıkları, alışverişi kendilerinin yaptıkları, alışverişe arkadaşlarıyla çıktıkları, alışverişlerini semtiçi ve hipermarketlerden yaptıkları, alışveriş listesi yapmadıkları ve tamamına yakınının da peşin ödeme yaptıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlasının satın alma kararlarını verirken ürünün kalitesine önem verdikleri, piyasa araştırması yaptıkları ve arkadaşlarının deneyimlerinden yararlanmadıkları, öğrencilerin yarıdan fazlasının bir ürünü satın alırlarken televizyon, gazete, dergi reklamlarından, aile üyelerinden ve en çok da (% 82.9) arkadaşlarının deneyimlerinden, malın fiyatından (% 82.9), malın görünüşünden, malın markasından etkilendikleri saptanmıştır. Öğrenciler, reklamların ürünün tanıtımı açısından yararlı olduğunu ve reklamlardan mal ve hizmetleri öğrendiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin reklamlara yönelik tutumları üzerinde cinsiyetin etkili olmadığı, kız ve erkek öğrencilerin benzer tutum içinde oldukları bulunmuştur (p>0.05). Sadece “reklam ürünler arasında karşılaştırma yapma olanağı sağlar” tutum cümlesine katılma durumunda cinsiyetin etkili olduğu belirlenmiştir (p<0.05). Öğrencilerin reklamından en fazla etkilendikleri ürünler üzerinde ise cinsiyetin etkili olduğu bulunmuştur (p<0.05).
dc.language.isotrTR_tr
dc.publisherFEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN REKLAMLARA YÖNELİK TUTUM VE DAVRANIŞLARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
dc.typemasterThesis


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster