Augustus dönemi din ve din propagandası
Özet
Siyasi bir buhran döneminden geçen Roma, imparator'un, tanrıların yardımıyla kazandığı Actium zaferiyle birlikte huzura ve güvenilir bir ortama kavuşmuştu. Güvenilir bir ortam ve gönençle birlikte Roma, sağlanan barışın devam edeceğini güvence altına almak için ata dinine sahip çıkan, dini ve tanrıları onurlandıran bir imparator olarak kabul edilen Augustus'u destekledi Milattan önce 12 yılında Roma'nın en önemli dini kurumu olan ve her türlü dini aktiviteyi kontrol eden Pontiff kolejinin başına Pontifex Maximus olarak geçti. Bunlarla birlikte, Roma tanrılarının güvenini ve desteğini sağlamak için tapınakları onardı, yeni tapınaklar yaptırdı, kurbanlar kestirdi ve tanrılar adına festivaller düzenledi. Dinin resim haline dönüştüğü ve bir gazete niteliği kazandığı her yerde Roma dinini seven ve her türlü uygulamanın ortasında bulunan imparator olarak Romalılara örnek teşkil etti. Asıl etkilemek istediği genç kesimi, Roma dini törenlerine ve kolejlerine girmeyi özendirdi. Dini alana çekmek istediği ikinci gurupsa, Roma'nın fakir semtlerinde yaşayan ve her zaman isyan çıkarma potansiyelleri bulunan Romalılardı. Onları köşe başlarına inşa ettirdiği tapınaklar ve bu tapınaklarda yüklendikleri görevlerle Roma dinine, yani kendine bağladı. Tapınaklarda kendi adına şarap akıtıldı, ismi tanrıların yanında ve ilahilerin içerisinde var oldu. Yaptığı dini propaganda ve altında yatan siyasi propaganda dönemin hem mimari ve edebi eserlerinde hem de sikkelerin üzerinde görülmektedir. Dindarlığının vurgulandığı, tanrıların yardıma geldiğinin altının çizildiği ve kurtarıcı imparator sıfatı ile altın çağı getirdiğinin belirtildiği her eser aslında Romalıya başarı ve huzurlu bir ortam için imparatorları gibi Roma dinine sarılmalarını hatırlatmak adınaydı.