E-ticaret ve internet üzerinden pazarlama
Abstract
Günümüzde elektronik ticaret yeni bir çağ açmakta ve adeta tarihi yeniden yazmaktadır. Bilgi teknolojileri sayesinde daha önce tahmin edilmemiş pek çok sektör internet üzerinden yükselmektedir. Siparişten ödemeye kadar tüm işlemlerimizi internet üzerinden yapabilmekteyiz. Tüketiciler böyle bir ortamda güçlenmekte ve bilgilenmekte, üreticiler bire bir pazarlamayı tüm dünyaya yayabilmekte ve global bir piyasaya hızla ulaşabilmektedirler. İnternet buna ilave olarak yeni bir kültürel potansiyel yaratmaktadır. Tüketicilerin alışkanlıkları değişmekte üreticiler yeni teknikler geliştirmektedirler. Genel bir değerlendirme yapılacak olursa internet, yarattığı hatlar yoluyla en ücra köşelere kadar yayılan bir dağıtım kanalıdır. Bu çalışmada, elektronik ticaretin ürün ve hizmet alımıyla, ödemesiyle, lojistik desteği ile ilgili hayatımıza getirdiği kolaylıklar, geleneksel ticaretten farkları göz önüne serilmekte ve dünyanın çeşitli ülkelerindeki şirketlerin uygulamalarına geniş bir yer verilmektedir. Çalışmanın son bölümünde ise, üniversite öğrencilerine yönelik internette pazarlamayla ilgili, bir anket uygulamasına yer verilmiştir.