AFYONKARAHİSAR İLİNDE GÖREV YAPAN DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİME İLİŞKİN TUTUMLARI VE BU TUTUMLARI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Göster/ Aç
Yazar
EKİCİ, Yakup (Yazar)
ALTAŞ, Nurullah (Tez Danışmanı)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Araştırmada, Afyonkarahisar ilinde görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum düzeyleri tespit edilmiş ve bunların, cinsiyet, yaş, medeni durum, gelir durumu, kıdem, mezuniyet düzeyi, mezun olunan üniversite, mezun olunan bölüm, üniversitede bilgisayar dersi alma durumu, bilgisayar kullanmayı öğrenmede en etkili olan seçenek, bilgisayarla ilgili herhangi bir kurs yada hizmetiçi eğitime katılma durumu, alınan kursların ortalama süresi, evinde bilgisayar bulunma durumu, görev yapılan okulda bilgisayar bulunma durumu, okuldaki bilgisayarların miktarı, görev yapılan okulda internet bağlantısının olması, okuldaki bilgisayarları kullanma imkanı, görev yapılan okul türü, okulun bulunduğu yerleşim yeri, yöneticilik deneyimi, yöneticilik deneyimi süresi, lisansüstü çalışma yapma durumu, alanla ilgili yayın takibi, alanla ilgili bilimsel toplantıları izleme, bilgisayar destekli eğitim yapma durumu gibi faktörlere göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumlarının belirlenmesine yönelik tutum ölçeği geliştirilmiştir. Uygulamada kullanılan ölçme aracında iki bölüme yer verilmiştir. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel özellikleri, ikinci bölümde ise bilgisayar destekli eğitime ilişkin öğretmen tutumları yer almaktadır. Araştırmada kullanılan tutum ölçeği üç boyuttan oluşmaktadır. Bu boyutların isimleri sırasıyla şöyledir: Bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumların duygusal boyutu, bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumların bilişsel boyutu, bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumların psikomotor (davranışsal) boyutudur. Araştırmanın evreni Afyonkarahisar ilinde, ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin tümünden oluşmaktadır. Evrenin tümüne gidildiğinden araştırmanın örneklemi bulunmamaktadır. Araştırmanın yapıldığı sırada evrene dahil toplam öğretmen sayısı 158'dir. Ölçme aracı bu öğretmenlerin tamamına uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS tekniği ile varyans analizi, t testi, LSD çoklu karşılaştırma testi ve Pearson Correlation (İlişki) testi kullanılmıştır.