KOBİLERDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ VE BİR İSLETMEDE ÖRNEK UYGULAMA
Göster/ Aç
Yazar
SONGÜR, Neşe (Tez Danışmanı)
BAİRAMOVA, Sadia (Yazar)
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Kendilerini yarınlara tasımak isteyen isletmeler bir yandan müsteri gereksinimlerini tam olarak karsılayabilmek için gelisen teknolojiyi izlemek, diğer yandan da kaliteye bakıs açılarını ve yaklasımlarını değistirmek zorundadırlar. Buna yönelik, kalite yönetim sistemi standartları KOBĐ'ler ve tüm isletmeler için yön gösterici bir rehber niteliğini tasımaktadır. Bu sistemin temel islevi KOBĐ'lere süreç yönetimini, is mükemmelliğini ve sürekli gelismeyi benimsetmektir. Bu bağlamda: Çalısmanın birinci bölümünde; dünyada ve Türkiye'de KOBĐ tanımına yer verilmis, KOBĐ'lerin özelliklerinden söz edilmistir. Đkinci bölümde; ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi tarihsel gelisiminden baslayarak, ISO 9000:2000 revizyon nedenleri ve yapıları, kalite yönetim sistemi prensipleri, sartları, bu sistemin KOBĐ'ler açısından önemi ve uygulama süreci ele alınmıstır. Üçüncü bölümde; bir isletmenin ISO 9001:2000 kalite yönetim sistemi üzerine inceleme yapılmıs ve literatürde anlatılan süreç ile kıyaslanmıstır.Arastırmada elde edilen en önemli bulgu: literatürde bahsedilen kaliteyönetim sistemi kurma asamalarının, Ay Döküm A.S.'de aynı sürece göreyapıldığı, sistemin isletmeye, etkin iletisim, çalısanların kendilerinigelistirmesi, gereksiz is kargasasının önlenmis olması ve tüm bunlarınsonucunda verimin %25 artması v.s., gibi yararlar sağladığı ve sistem kurmaçalısmaları sırasında, isletmenin, ara kademe yöneticilerinin sisteme karsıgösterdikleri direnç sorunu ile karsılastığı, seklinde ifade edilebilir.