MARKA KİMLİĞİ, KURUM KİMLİĞİ ve ARALARINDAKİ BAĞINTI
Özet
Bu çalışmada, bir kavram kargaşası içerisinde bulunan ‘marka kimliği’ ve ‘kurum kimliği’ nin aslında birbirinden çok farklı sistemlerle uygulamaya konan yapılara sahip olduğu ispatlanmaktadır. Kavram kargaşasına netlik getirebilmek amacıyla tezin ilk bölümünde iki kavram, tanımları ve öğeleriyle detaylı olarak incelenmektedir. İkinci bölümdeyse, kargaşaya neden olan ortak alanlar ve bağlantılar ele alınmaktadır. Böylece, günümüzün pazarlama sistemi içerisinde uygulanıyor olan kurum kimliği ve marka kimliği oluşturma teknikleri, iletişim bağlamında değerlendirilmektedir. Bu değerlendirme yapılırken üretici ve tüketici arasındaki iletişim yöntemlerine değinilmekte, yapay gereksinimler aracılığıyla oluşturulan manipülasyon süreci eleştirilmektedir.