Uluslararası pazarlamada pazarlama karması stratejileri
Özet
Ülkelerarası sınırların kalktığı ve uluslararası pazarlarda işletmeler arasında rekabetin kızıştığı günümüzde, uluslararası pazarlamada pazarlama karmasının önemi daha da artmıştır. Bu çalışmanın birinci bölümünde uluslararası pazarlama konusu ile ilgili temel kavramlar ve uluslararası pazarlama çevresi faktörleri açıklanmıştır işletmelerin dikkat etmesi gereken hasas noktalar vurgulanmıştır. Bu bölümde, son olarak işletmelerin uluslararası pazarlara giriş stratejileri ele alınarak incelenmiştir. İkinci bölümde, uluslararası pazarlama karmasını oluşturan, mamul, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma stratejileri incelenmiştir. Bu stratejilerin uluslararası pazarlamada önemi vurgulanmıştır. Ayrıca, işletmelerin uluslararası pazarlarda başarı sağlamaları için nasıl bir strateji izlemeleri gereği üzerinde durulmuştur. Son bölüm olan, üçüncü bölümde ise MAN Türkiye A.Ş’nin uluslararası pazarlamada uyguladığı pazarlama stratejileri üzerine bir araştırma yapılmıştır.