Search
Now showing items 1-5 of 5
Öğretmen eğitimi sürecinin bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki kimlikleri üzerindeki etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen eğitimi sürecinin Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen
adaylarının mesleki kimlikleri üzerindeki etkisini incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden
temel yorumlayıcı desen kullanılarak ...
Dönüştürücü öğrenme kuramına dayalı laboratuvar uygulamaları ile öğretmen adaylarının epistemolojik görüşlerinin geliştirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu araştırma kapsamında Mezirow tarafından sınırları belirlenen dönüştürücü (transformative)
öğrenme kuramına dayalı yürütülen biyoloji laboratuvarı uygulamalarının, fen bilgisi öğretmen
adaylarının epistemolojik görüşleri ...
Uygulamaya dayalı fen öğretimine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının görüşleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)
İlkokul fen bilimleri öğretim programlarında sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının esas
alınmasına karşın bu yaklaşıma dayalı yöntem ve tekniklerin okullardaki uygulanmalara
yansıtılamadığı görülmektedir. Fen derslerinde ...
Öğretmen Eğitiminde Yapıtaşı: Türkiye, Singapur ve Hong Kong’da Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri
(Ankara Üniversitesi, 2021-04-01)
Bu araştırmanın amacı Türkiye, Singapur ve Hong Kong’da belirlenen öğretmenlik mesleği
genel yeterliklerini karşılaştırmaktır. Nitel araştırma ilkelerine dayalı olarak yürütülen bu
araştırma kapsamındaki üç ülke, amaçlı ...
Yabancı Dil Öğretmen Yeterlikleri: Yeterlik Çerçevelerinin Sistematik Bir İncelemesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil öğretmenleri için gerekli olan yeterliklerin belirlenmesidir. Bu amaç kapsamında altı yabancı dil öğretmeni yeterlik çerçevesi içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Çerçevelerde, yabancı ...