Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Akademik başarının okul, aile ve öğrenci özellikleri ile ilişkisinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile incelenmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)
Bu çalışma ortaokul 6, 7 ve 8. sınıfa devam eden öğrencilerin akademik başarıları ile okul, aile
ve öğrenci özellikleri arasındaki ilişkinin çok düzeyli yapısal eşitlik modellemesi ile
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. ...
Akademik başarı, lisansüstü eğitim farkındalığı ve lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkiler
(Ankara : Ankara Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmada, lisans akademik başarı ortalaması ile lisansüstü eğitim niyeti arasındaki ilişkide
lisansüstü eğitime ilişkin farkındalığın aracılık rolü incelenmiştir. Ayrıca araştırmada akademik
başarı ve lisansüstü ...
Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin uyku kalitesi ve internet bağımlılıklarının akademik başarılarına etkisi
(Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 2021)
Eğitim sürecinde akademik başarıyı düşüren bazı etmenler vardır; uyku kalitesi ve internet bağımlılığı bu
etmenlerden bazılarıdır. Bu çalışmada, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin uyku kalitesi ve internet
bağımlılıklarının ...
Üstün Zekâlılarda Beklenmedik Düşük Başarı (BDB): Özellikler, Etken Faktörler ve Müdahale
(Ankara Üniversitesi, 2021-09-01)
Beklenmedik düşük başarı (BDB), beklenen ile gözlenen performans arasındaki fark olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, üstün zekâlılarda BDB’yi ele alarak, kavramla ilişkili tanımları, ölçütleri ve güncel araştırmaları ...
Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Üstbiliş Farkındalıklarının Tespiti
(Ankara Üniversitesi, 2016-11-21)
Genel olarak öğretmen yetiştirme alanında ve özelde özel eğitim alanında son yıllarda değişiklikler gerçekleşmesi zorunlu hale gelmektedir. Yeni tip öğretmen tartışması altında yetişecek öğretmenlerin sergilemeleri gereken ...