Search
Now showing items 1-20 of 22
Dünya üniversiteleri ve Türkiye'de üniversitelerin gelişimi I
(Ankara : Ankara Üniversitesi, 1998)
Bazı paradigmalarda eğitim ve özgürlük ilişkisi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1992)
Bu makalenin amacı, radikal ve özgürlükçü anlayışların eğitim konusunda nasıl biçimlendiğini araştırmaktır. Bu amaçla makalede Anarşizm ve Marksizm ile birlikte Freud’cu Sol ve Işlevselci paradigmaların kısa, bir genel ...
Büyük Selçuklu devletinde eğitim ve öğretime genel bir bakış
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1992)
Bugüne kadar kurulmuş olan Türk devletlerinin içinde en önemlilerinden birisi de “Büyük Selçuklu Devleti”dir. (1040-1308) Selçuklular gerek Türk, gerekse Dünya tarihinde medeniyete katkı bakımından çok önemli roller ...
Batılılaşma ve Eğitim
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1992)
Batılılaşma, Batılı kültür ve değerler doğrultusunda gelişen yeni yaşama biçimlerinin yön ve hedefini belirleyen bir kavramdır. Modernleşme ve yenileşme kavramlarını da içermesi bu yüzdendir. İnsan ve toplundan ayakta ...
İnsan yetiştirme
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)
Eğitim normatif bir bilimdir; olması gerekenle uğraşır. Konusu da insandır ve bu insanı belli bir noktaya getirmek, ona daha önceden öngörülen bir form, biçim kazandırmaktır. Ancak burada gözden kaçan önemli bir husus var; ...
Özel eğitimde anne-baba eğitim programları
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)
Yeni amaçlara ulaşmayı kolaylaştıran öğretmen modelleri
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)
watson- glaser eleştirel akıl yürütme gücü ölçeği’nin (w-geaygö) üniversite ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf ingilizce bölümü öğretmen adayları üzerindeki güvenirlik çalışması
(Ankara Üniversitesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1992)
Çevre sorunları eğitiminin amaçları ve temel ilkeleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Eğitimin kalkınmadaki yeri ve önemi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Ekolojik psikolojide bir yöntem
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Sistemi yenileme için bir model önerisi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Hocam Suut Kemal Yetkin
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Öğretmen örgütleri yöneticilerinin bu örgütlerde görev alma nedenleri (Türkiye, Fransa, İsviçre'de)
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Hitler isteseydi tanımadığınız birini elektrik sandalyasına oturtur ve düğmeye basarmıydınız?
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1980)
Ankara Ortopedik Özürlüler Temel Eğitim Okulu ve Yetiştirme Yurdu öğrencilerinin çeşitli özelliklerine göre durumlarının saptanması
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979)
Çocuk yılı ve televizyon programları
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979)
Eğitimde çocuk - doğa ve çevre korunması ilişkileri
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979)
Orta öğretim okullarının örgüt sağlığı (Bolu ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)
Bu araştırmanın amacı öncelikle ortaöğretim okullarının örgüt sağlığını belirlemek için bir anket geliştirmek ve örgüt sağlığı konularına göre yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini ...
Resmi liseler ile özel liselerde örgütsel kültür ve öğretmen-öğrenci ilişkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999)
The main purpose of this study was to describe the organizational culture and teacher-student relationship in public and private secondary schools. In order to reach this purpose the following questions were investigated: ...