Ara
Toplam kayıt 58, listelenen: 1-20
Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarındaki sınıf yönetimlerinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırma, bilişim teknolojisi (BT) sınıflarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin sınıf ...
Öğretmen adaylarının başarıları belirlenirken tercih ettikleri durum belirleme yöntemlerini etkileyen faktörler ve bu yöntemlere ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmanın amacı, yeni durum belirleme yöntemlerini ve karmaşık oluşturmacı sınav türünü yüksek ve düşük düzeyde tercih eden öğretmen adaylarını ayıran öğrenmeye ilişkin özellikleri saptamak ve öğretmen adaylarının durum ...
İlköğretim öğretmenlerine yönelik web tabanlı çocuk hakları eğitimi programı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim sınıf öğretmenleri (1-5.sınıf) için, Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşmenin 13. ve 28. maddelerinin öğretimini amaçlayan bir eğitim programı tasarlamak, bu programı web tabanlı ...
Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeyleri ile önleyici sınıf yönetimi eğitim programı’nın öğretmenlerin sınıf yönetimlerine etkisinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin önleyici sınıf yönetimlerini inceleyen bu araştırmanın amaçları a) öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeylerini b) Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programı’nın ...
Aile sağlığı merkezlerinde düzenlenen sağlık eğitimlerinin sağlık çalışanlarının görüş ve deneyimlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Araştırmada aile sağlığı merkezlerinde düzenlenen sağlık eğitimlerinin mevcutdurumunun, bu eğitimleri düzenleyen sağlık çalışanlarının görüş ve deneyimlerinedayalı olarak ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma ...
Türkiye’de kırsal alanda okullaşma ve yetişkin nüfusun eğitim durumuna ilişkin bir analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Bir ülkenin gelişmişliğini ve geleceğini, eğitime verdiği önem ve doğru eğitim stratejileri geliştirip uygulaması ile birlikte vatandaşlarının eğitim hakkına ulaşabilirliği belirler. Herkesin eşit bir şekilde eğitim alma ...
Okuduğunu anlama başarısının yanıtlama davranışları, sosyoekonomik, sosyokültürel ve bireysel özellikler bağlamında incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Bu çalışmada 5. sınıf öğrencilerinin farklı bilişsel düzeylerde yazılmış açık uçlu maddelerde gösterdikleri yanıtlama davranışlarının ve bu davranışları etkileyen faktörlerin belirlenmesi, okuduğunu anlama başarısının ...
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Bu araştırmanın temel amacı, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırmaya Konya ilinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim ...
Critical qualitative research in education: notes from the field
(Department of Educational Leadership and Policy Faculty of the Graduate School of The University at Buffalo, State University of New York, 2010)
The state of the notion critical in theory and research is open to a yawning discussion.The political challenges that critical scholars have taken up are usually accompanied bymethodological frameworks that have been ...
Sosyal bilgiler ders, öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması hedeflenen temel beceriler açısından değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Çalışmanın amacı, 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programına göre hazırlanan, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Öğretmen Kılavuz ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programında ...
Halk Eğitimi Merkezi kurslarına katılan yetişkin öğrenenlerin güdüsel yönelimleri (Muğla ili merkez İlçe Halk eğitimi merkezi kursları örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada Muğla Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen kurslara 2010-2011 eğitim öğretim yılında katılan yetişkin öğrenenlerin, kursa katılmanedenleri ve güdüsel yönelimlerinin Cyril O. Houle’un yetişkin öğrenenlersınıfl ...
Okuduğunu anlama başarısıyla ilişkili faktörlerin aşamalı doğrusal modellemeyle belirlenmesi (PISA 2009 Hollanda, Kore ve Türkiye karşılaştırması)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araştırmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment, -PISA-)’nın 2009 uygulamasına Hollanda, Kore ve Türkiye’den katılmış öğrencilerin okuduğunu anlama ...
Öğrenci başarılarının belirlenmesi sınavından (ÖBBS) klasik test kuramı, tek boyutlu ve çok boyutlu madde tepki kuramı ile kestirilen başarı puanlarının karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araştırmada, bir test bataryasındaki başarı ölçüleri kestiriminin doğruluğunun belirlenmesi ve ampirik olarak Klasik Test Kuramı (KTK), tek ve çok boyutlu Madde Tepki Kuramı (MTK) modellerinin Öğrenci Başarılarının ...
İlköğretim okulu yöneticilerinin mükemmeliyetçilik algısı ve kontrol odağı ile ilişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araŞtırmada Ankara ili merkez ilçeleri kamu ilköğretim okul yöneticilerinin mükemmeliyetçilik algılarının kontrol odağı ile olan iliŞkisinin incelenmesi amaçlanmıŞtır. AraŞtırmanın çalıŞma evrenini; 2010-2011 eğitim-öğretim ...
Türkiye’de üniversite mezunlarının işsizliğinin eleştirel bir çözümlemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada üniversitede lisans ve lisansüstü düzeyde alınan eğitim yoluyla belirli nitelikler kazanmış olan üniversite mezunu işsizlerin, işsiz olmalarını belirleyen ve etkileyen değişkenler ile işsizlik deneyimlerinin ...
Birleşmiş Milletler barışı korumaya hazırlık eğitimi programının değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmada, barışı koruma operasyonu görevlilerine yönelik olarak düzenlenen barışı koruma operasyonlarına hazırlık eğitim programı, barışı koruma operasyonlarında görev alan eğiticilerinin ve kursiyerlerin görüşlerine ...
Kendini değerlendirme envanteri’nin bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test (BOBUT) olarak uygulanabilirliğinin araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Bu araştırma, öğrenci yönlendirme hizmetlerinde öğrencinin yetenek, ilgi vedeğerlerini tanımasına yardımcı olmak üzere sıklıkla kullanılan Kendini DeğerlendirmeEnvanteri (KDE)’nin Bilgisayar Ortamında Bireye Uyarlanmış ...
Türkçe öğretiminde çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin anlatma becerilerine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu araştırma, Türkçe öğretiminde, çocuk edebiyatı metinleriyle kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin anlatma becerilerine etkisini ortaya koymayı amaçlamıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden ...
Okul öncesinde kaynaştırma konulu anne eğitim programının çıktılarının anne ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi: bir karma yöntem araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Erken çocukluk özel eğitiminin önemli bir elemanı olan kaynaştırma, çocuklarla ilgili olumlu çıktılara yol açması ve birçok ülkede yasal olarak kabul edilmesi nedeniyle özel gereksinimli küçük çocuklar için en uygun müdahale ...
Turgut Özakman’ın yapıtlarında toplumsal sorunlar
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)
Yazdığı oyunlarla Türk Tiyatrosu’na, belgesel romanları ve araştırmalarıyla da tarihsel gerçeklere katkıda bulunan Turgut Özakman, yaşamını ülke hizmetine adamış bir edebiyat ve kültür adamıdır. Yazarın başta Şu Çılgın ...