Ara
Toplam kayıt 175, listelenen: 1-20
Özel ve resmi liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı (Ankara ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)
The main purpose of this study was to describe the organizational commitment of administrators and teachers in private and public secondary schools. İn order to reach this purpose the following questions were investigated: ...
Yetişkinlerde din olgusu ve Kur'an kurslarında öğretim (Ankara ili örneğinde bir alan araştırması)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
In this study, with regard to the religion instruction of adults in Kor?an Courses; the subjects of adults, instruction of adults, special developmental traits of adulthood and their religious need and education of adults ...
6 yaş çocuklarında sosyal yeterliliğin, akran ilişkilerinin ve sosyal bilgi işleme sürecinin değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
Assesing social competence has crucial importance in pre-schoolingperiod, especially during school readiness. In this preparation period,counseling which aims to identify the child?s strong and weak sides in terms ofsocial ...
Türkiye'deki yetişkin eğitimi araştırmaları amaç, kapsam, yöntem ve eğilimler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
Main purpose of this study is to analyse adult education researches carried out in terms of M.A. and PkD. theses in Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Department/ Chair of Adult Education and Bosphorus ...
Öğretmen eğitiminde akreditasyon ve Türkiye için bir model önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
This study has three main aims in line with accreditation systems and, more specifically, the accreditation system in teacher education. The first aim is to define the process of accreditation in higher education. For this ...
Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
The purpose of this study was to compare word reading strategies of first graders Turkish-speaking children with and without reading disability. 21 children with reading disability and 21 children without reading disability ...
Türkçe dersi öğretiminin başarısının değerlendirilmesi ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Mardin-Malatya illeri örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
The aim of this study is to examine the success of teaching Turkish by comparing the 4th and 5th grade students in the central primary schools of Nusaybin, Mardin with 4th and 5th grade students in the central primary ...
Avrupa Birliği'nin yaşam boyu öğrenme stratejileri Avrupa Birliği resmi belgelerindeki yaşam boyu öğrenme yaklaşımının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2008)
With this thesis, the perspective of Europe Union about the lifelong learning was tried to be scrutinized. The explanations included in the official documents and signed treaties also reports were revised. Thus the perspective ...
İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce dersindeki güdülenmelerinin ve inançlarının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
In this study it is aimed to investigate Başkent University Preparatory Department Students? motivation for learning English and beliefs about learning it with relation to the variables of students? gender, age, the type ...
İlköğretim öğrencilerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğrencilerin başa çıkma davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
Bağımsızlık sonrası Kırgızistan ortaöğretim ders kitaplarında din anlatımı
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
Religious expression in textbook of secondary school after sovereignty of Kyrgyzstan?, Master Thesis, Thesis Adviser: As. Prof. Dr. Nurullah Altaş, II+168İn this thesis, ?After sovereignty religious expression in textbook ...
Web temelli öğrenmede baskın öğrenme stilinin öğrenme etkinlikleri tercihi ve akademik başarıya etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
ABSTRACT LEARNING ACTIVITIES PREFERENCE OF THE DOMINANT LEARNING STYLE IN WEB-BASED LEARNING, AND ITS IMPACT ON ACADEMIC ACHIEVEMENT Kılıç, Ebru Master of Science, Educational Technology Program Adviser : Yrd. Doç. Dr. ...
Ailelere yönelik düzenlenen etkinliklerin yetişkin eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
Bir üniversite adına diğer bir üniversitede lisansüstü öğrenim gören araştırma görevlilerinin sorunları (Ankara ili örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
The aim of this study is to examine the problems encountered by the research assistants who were carrying out their post graduate study in various state university according to Higher Education Law 2547, article no: 35. ...
Avrupa Birliği'ne giriş sürecinde Türk özel sektöründe istihdam ve eğitim politikaları (Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
This research has, in the process of accession to the European Union, survey model and casestudy surveys aimed to assess Turkish private sector's employment and training policies in Acquis Communautaire and Turkey's ...
Web destekli İngilizce öğretiminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
This study has been executed to put out the efficiency of the exercises of English grammar instruction on the success of the student when it is applied on web assisted. The study had been executed in accordance with the ...
Tanzimat ve Mutlakiyet Dönemi çocuk dergilerinin eğitim açısından incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
The main purpose of this study was to investigate the children magazines, publicated in Tanzimat and Mutlakiyet periods, in terms of education. Through this describtive study totally 18 children magazines were examined (6 ...
Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'nın yordama geçerliğine ilişkin bir araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
The purpose of this study is to determine whether the tests used in "Secondary School Institutions Student Selection and Placement Test" is reasonable enough to predict the academic level of secondary school institutions. ...
Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin ilköğretim programına uygunluğunun incelenmesi: Gösterge bilimsel bir betimleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
In this study, the texts from the 8th year schoolbooks of Turkish language used in Turkish language teaching are examined in terms of semiotic textual analysis. In the schoolbooks of Turkish language, visual aids and ...
Okul öncesi çocukların ve ailelerinin televizyon ilintili etkileşimleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)