Search
Now showing items 1-10 of 201
Türk ve dünya sinemasında harika öğretmen miti / The great-teacher myth in Turkish and world cinema
(Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı : Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Bilim Dalı, 2018)
Bu çalışmada Türk ve dünya sineması örneklerinde "Harika Öğretmen Miti"nin izinin sürülmesi ve harika öğretmen ile kötü öğretmen karakterlerinin yer aldığı filmlerin analiz edilerek bu filmlerin öğretmenlik mesleği açısından ...
Özel ve resmi liselerde yönetici ve öğretmenlerin örgütsel bağlılığı (Ankara ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)
The main purpose of this study was to describe the organizational commitment of administrators and teachers in private and public secondary schools. İn order to reach this purpose the following questions were investigated: ...
Yetişkinlerde din olgusu ve Kur'an kurslarında öğretim (Ankara ili örneğinde bir alan araştırması)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
In this study, with regard to the religion instruction of adults in Kor?an Courses; the subjects of adults, instruction of adults, special developmental traits of adulthood and their religious need and education of adults ...
6 yaş çocuklarında sosyal yeterliliğin, akran ilişkilerinin ve sosyal bilgi işleme sürecinin değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
Assesing social competence has crucial importance in pre-schoolingperiod, especially during school readiness. In this preparation period,counseling which aims to identify the child?s strong and weak sides in terms ofsocial ...
Türkiye'deki yetişkin eğitimi araştırmaları amaç, kapsam, yöntem ve eğilimler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
Main purpose of this study is to analyse adult education researches carried out in terms of M.A. and PkD. theses in Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Department/ Chair of Adult Education and Bosphorus ...
Öğretmen eğitiminde akreditasyon ve Türkiye için bir model önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
This study has three main aims in line with accreditation systems and, more specifically, the accreditation system in teacher education. The first aim is to define the process of accreditation in higher education. For this ...
Okuma güçlüğü olan ve olmayan çocukların sözcük okuma becerilerinin karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
The purpose of this study was to compare word reading strategies of first graders Turkish-speaking children with and without reading disability. 21 children with reading disability and 21 children without reading disability ...
Türkçe dersi öğretiminin başarısının değerlendirilmesi ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi (Mardin-Malatya illeri örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
The aim of this study is to examine the success of teaching Turkish by comparing the 4th and 5th grade students in the central primary schools of Nusaybin, Mardin with 4th and 5th grade students in the central primary ...
Avrupa Birliği'nin yaşam boyu öğrenme stratejileri Avrupa Birliği resmi belgelerindeki yaşam boyu öğrenme yaklaşımının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2008)
With this thesis, the perspective of Europe Union about the lifelong learning was tried to be scrutinized. The explanations included in the official documents and signed treaties also reports were revised. Thus the perspective ...
İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce dersindeki güdülenmelerinin ve inançlarının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)
In this study it is aimed to investigate Başkent University Preparatory Department Students? motivation for learning English and beliefs about learning it with relation to the variables of students? gender, age, the type ...