Search
Now showing items 1-10 of 35
Taşımalı eğitim programındaki ilköğretim öğrencilerinin durumları: Silopi köyleri örneğinde bir sosyal değerlendirme
(2006)
Bu çalışmanın konusu taşımalı eğitim programı içindeki öğrencilerin bir sosyal
değerlendirmesidir. Kırsal alan içinde zorunlu sekiz yıllık ilköğretime bu sistem
içinde devam eden öğrenciler araştırmanın hedef grubunu ...
Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye’de kamusallık kavramının dönüşümü ve dışladıkları
(2009)
Bu makale kamusallık kavramını On dokuzuncu ve Yirminci yüzyıllarda Osmanlı İmparatorluğu ve
Türkiye'de eğitim politikalarındaki dönüşüm süreçlerine bakarak inceliyor. Böylece kamusallığın ne ölçüde
dışarıda bıraktıkları ...
Sınıf öğretmenliği lisans programlarının öğretim becerilerini kazandırma yönünden değerlendirilmesi: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Çalışmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’nde sınıf öğretmeni yetiştiren lisans programlarının öğretmen adaylarına öğretim becerilerini kazandırma yönünden değerlendirilmesidir. Araştırmada Tarama Modeli esas ...
İran’da aydınlanma ve devrim: sosyo-politik ve kültürel dönüşüm 1953-2006 “tarihsel oluşumu içinde İran devrimi ve evrimleşme süreci”
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
PIRLS 2001 testinin ülkelerarası yapı geçerliliğinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Bu çalısmada, PIRLS 2001 basarı testinin, 35 ülkede yapılmıs olan uygulamasından elde edilen faktör yapılarının birbirine denkliği çok gruplu doğrulayıcı faktör analizi ile incelenmistir. Öncelikle PIRLS 2001 basarı testinin ...
Türk Dili ve Edebiyatı/Türkçe öğretmeni adaylarının yeterlilikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
Öğrencilerin meslek seçimlerinde ve üniversiteyi kazanmalarında ön basamak olarak görülen ortaöğretim kurumlarında görev yapacak öğretmenlerin bilgi, tutum ve davranışları kendine ideal bir yetişkin arayan öğrenciler için ...
Ayrıntılama Kuramı’na göre hazırlanan materyallerin yabancı dil öğreniminde öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)
Araştırmanın genel amacı İngiliz dili öğrenimine ilişkin Ayrıntılama Kuramı (AK) çerçevesinde geliştirilen materyallerin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada 3x3’lük (2 faktörlü) bir ...
Türkiye'deki resmi ve özel lise öğretmenlerinin izlenim yönetimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002)
Bu araştırma, resmi ve özel liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin, iş yaşamında kullandıkları izlenim yönetimi taktiklerini ve bu taktikleri seçmelerine etki eden etkenleri saptamayı amaçlamaktadır. Korelasyonel ve ...
4-6 yaş grubu Türk çocuklarının İngilizce öğrenme süreçleri üzerine bir durum çalışması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)
Bu tez, 4-6 yaş grubu Türk çocuklarının yabancı dil (İngilizce) öğrenme süreçleri üzerine bir durum çalışması niteliğindedir. Tezin amacı, okul öncesi eğitimde 4-6 yaş grubuna yönelik yabancı dil öğretimi uygulamalarını ...