Search
Now showing items 1-10 of 58
Bilişim teknolojileri öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarındaki sınıf yönetimlerinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırma, bilişim teknolojisi (BT) sınıflarında görev yapan bilişim teknolojileri öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin sınıf ...
Öğretmen adaylarının başarıları belirlenirken tercih ettikleri durum belirleme yöntemlerini etkileyen faktörler ve bu yöntemlere ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)
Bu çalışmanın amacı, yeni durum belirleme yöntemlerini ve karmaşık oluşturmacı sınav türünü yüksek ve düşük düzeyde tercih eden öğretmen adaylarını ayıran öğrenmeye ilişkin özellikleri saptamak ve öğretmen adaylarının durum ...
İlköğretim öğretmenlerine yönelik web tabanlı çocuk hakları eğitimi programı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim sınıf öğretmenleri (1-5.sınıf) için, Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşmenin 13. ve 28. maddelerinin öğretimini amaçlayan bir eğitim programı tasarlamak, bu programı web tabanlı ...
Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeyleri ile önleyici sınıf yönetimi eğitim programı’nın öğretmenlerin sınıf yönetimlerine etkisinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Kaynaştırma uygulamaları yapılan sınıflarda çalışan öğretmenlerin önleyici sınıf yönetimlerini inceleyen bu araştırmanın amaçları a) öğretmenlerin sınıf yönetimi bilgi düzeylerini b) Önleyici Sınıf Yönetimi Eğitim Programı’nın ...
Aile sağlığı merkezlerinde düzenlenen sağlık eğitimlerinin sağlık çalışanlarının görüş ve deneyimlerine dayalı olarak değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Araştırmada aile sağlığı merkezlerinde düzenlenen sağlık eğitimlerinin mevcutdurumunun, bu eğitimleri düzenleyen sağlık çalışanlarının görüş ve deneyimlerinedayalı olarak ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma ...
Türkiye’de kırsal alanda okullaşma ve yetişkin nüfusun eğitim durumuna ilişkin bir analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)
Bir ülkenin gelişmişliğini ve geleceğini, eğitime verdiği önem ve doğru eğitim stratejileri geliştirip uygulaması ile birlikte vatandaşlarının eğitim hakkına ulaşabilirliği belirler. Herkesin eşit bir şekilde eğitim alma ...
Okuduğunu anlama başarısının yanıtlama davranışları, sosyoekonomik, sosyokültürel ve bireysel özellikler bağlamında incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Bu çalışmada 5. sınıf öğrencilerinin farklı bilişsel düzeylerde yazılmış açık uçlu maddelerde gösterdikleri yanıtlama davranışlarının ve bu davranışları etkileyen faktörlerin belirlenmesi, okuduğunu anlama başarısının ...
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Bu araştırmanın temel amacı, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin normal gelişim gösteren akranlarıyla karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Araştırmaya Konya ilinde 3. ve 4. sınıfta öğrenim ...
Critical qualitative research in education: notes from the field
(Department of Educational Leadership and Policy Faculty of the Graduate School of The University at Buffalo, State University of New York, 2010)
The state of the notion critical in theory and research is open to a yawning discussion.The political challenges that critical scholars have taken up are usually accompanied bymethodological frameworks that have been ...
Sosyal bilgiler ders, öğretmen kılavuz ve öğrenci çalışma kitaplarının sosyal bilgiler öğretim programında kazandırılması hedeflenen temel beceriler açısından değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)
Çalışmanın amacı, 2004 İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programına göre hazırlanan, 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders, Öğretmen Kılavuz ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretim Programında ...