Search
Now showing items 1-6 of 6
İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarını etkileyen faktörler
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
237 ABSTRACT Bıkmaz,Fatma (2001). The Factors Effected on The Science Achievement of Fourth and Fifth Graders. Unpublished Doctoral Dissertation, Ankara University Institute of Social Sciences, x + 238pp (Adviser: Prof. ...
Ütopyalarda eğitim sorunsalının karşılaştırmalı bir incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
269 Faruk Öztürk. "A Study of the Educational Problematic in Utopias" (Dissertation). Advisor: Prof. Dr. Sabri Büyükdüvenci. Institute of the Social Sciences, Department of Educational Curricula and Instruction, Basic ...
Din öğretiminde duyuşsal giriş özelliklerinin başarıya etkisi: İlköğretim 6.,7. ve 8. sınıflar üzerinde bir alan araştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
It is considered effect of perceptive factors on success in the teaching of religious in this study. The intention of the study is to establish the sources of positive and negative attitudes which the six, the seventh and ...
Hadis öğretimine imam - hatip liseleri gelişim modeli çerçevesinde bir yaklaşım
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
The aim of the study is to search how to present the hadith lessons actively and to present a new approach in the Hadith instruction with the perspective of İmam Hatip High School Development Model. The study consists of ...
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım beceri düzeyleri ile okul başarıları arasındaki ilişki
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
In this research; it has been tried to determine whether there is a relation between the level writing skills and success at school for fifth graders at primary schools, or not. The research has been processed with three ...
Öğretmen yetiştirme programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi ve fakültelerin standartlara uygunluğunun değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001)
ABSTRACT DETERMINATION OF QUALITY STANDARDS RELATED TO TEACHER TRAINING PROGRAMS AND EVALUATION OF APPROPRIATENESS OF FACULTIES TO DETEMİNATED STANDARDS Erişen, Yavuz Doctoral thesis, Educational Programs and Teaching ...