Ara
Toplam kayıt 14, listelenen: 1-10
Halk Eğitimi Merkezi kurslarına katılan yetişkin öğrenenlerin güdüsel yönelimleri (Muğla ili merkez İlçe Halk eğitimi merkezi kursları örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada Muğla Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen kurslara 2010-2011 eğitim öğretim yılında katılan yetişkin öğrenenlerin, kursa katılmanedenleri ve güdüsel yönelimlerinin Cyril O. Houle’un yetişkin öğrenenlersınıfl ...
Okuduğunu anlama başarısıyla ilişkili faktörlerin aşamalı doğrusal modellemeyle belirlenmesi (PISA 2009 Hollanda, Kore ve Türkiye karşılaştırması)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araştırmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment, -PISA-)’nın 2009 uygulamasına Hollanda, Kore ve Türkiye’den katılmış öğrencilerin okuduğunu anlama ...
Öğrenci başarılarının belirlenmesi sınavından (ÖBBS) klasik test kuramı, tek boyutlu ve çok boyutlu madde tepki kuramı ile kestirilen başarı puanlarının karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araştırmada, bir test bataryasındaki başarı ölçüleri kestiriminin doğruluğunun belirlenmesi ve ampirik olarak Klasik Test Kuramı (KTK), tek ve çok boyutlu Madde Tepki Kuramı (MTK) modellerinin Öğrenci Başarılarının ...
İlköğretim okulu yöneticilerinin mükemmeliyetçilik algısı ve kontrol odağı ile ilişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araŞtırmada Ankara ili merkez ilçeleri kamu ilköğretim okul yöneticilerinin mükemmeliyetçilik algılarının kontrol odağı ile olan iliŞkisinin incelenmesi amaçlanmıŞtır. AraŞtırmanın çalıŞma evrenini; 2010-2011 eğitim-öğretim ...
Türkiye’de üniversite mezunlarının işsizliğinin eleştirel bir çözümlemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada üniversitede lisans ve lisansüstü düzeyde alınan eğitim yoluyla belirli nitelikler kazanmış olan üniversite mezunu işsizlerin, işsiz olmalarını belirleyen ve etkileyen değişkenler ile işsizlik deneyimlerinin ...
Okuma güçlüğü olan ve olmayan ilköğretim öğrencilerinin okuma akıcılıkları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışma Türkçe konuşan okuma güçlüğü olan ve olmayan üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızlarını, doğruluklarını, hata sıklıklarını ve okumalarının prozodik özelliklerini karşılaştırmalı olarak incelemeyi amaçlamıştır. ...
TIMSS 2007 fen bilimleri testindeki maddelerin dil ve cinsiyet yanlılığı açısından incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu araŞtırmada, TIMSS 2007 fen bilimleri testinde yer alan maddelerin dil ve cinsiyet yönünden yanlı ölçme yapıp yapmadıklarının belirlenmesi amaçlanmıŞtır. Madde yanlılığının olası bir göstergesi olan Madde İŞlev ...
Bünyesinde anasınıfı bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin okul öncesi eğitim ile ilgili görüşleri (Tokat ili örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmanın amacı, bünyesinde anasınıfı bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin okul öncesi eğitime yönelik görüŞlerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, 2010–2011 eğitim öğretim yılında Tokat iline bağlı bünyesinde anasınıfı ...
Çağdaş Türk Çocuk Edebiyatının Gelişimi: Tevfik Fikret’ten Fazıl Hüsnü Dağlarca’ya (1914-2008)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmanın amacı, çağdaş Türk çocuk edebiyatının gelişim çizgisini betimlemektir. Bu amaçla, 1914-2008 tarihleri arasında yayımlanan çocuk kitaplarından 52 tanesi uzman görüşüne başvurularak dönemsel özellikleri yansıtma ...
Eğitim Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin duygusal zekalarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)
Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin duygusal zekaları ile stresle başa çıkma tutumları arasındaki ilişki incelenmiştir. Üniversite öğrencilerinin duygusal zekalarının; yaşa, cinsiyete, bölüme, sınıf düzeyine ve ailenin ...