Search
Now showing items 1-6 of 6
TIMSS 2007 fen bilimleri testindeki maddelerin dil ve cinsiyet yanlılığı açısından incelenmesi
Bu araŞtırmada, TIMSS 2007 fen bilimleri testinde yer alan maddelerin dil ve cinsiyet yönünden yanlı ölçme yapıp yapmadıklarının belirlenmesi amaçlanmıŞtır. Madde yanlılığının olası bir göstergesi olan Madde İŞlev ...
PISA 2012 matematik okuryazarlığı ile öğrenme ve öğretme süreci değişkenleri arasındaki ilişkiler
Bu çalışmanın amacı, Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Programı (PISA) 2012 uygulaması kapsamında, Türkiye'de 15 yaş grubu 4848 öğrencinin matematik okuryazarlığı ile ilişkili olan öğrenme ve öğretme süreci ...
PISA 2003 ve PISA 2012 matematik okuryazarlığı üzerine uluslararası bir karşılaştırma: Türkiye ve Finlandiya
Bu araştırmanın amacı PISA 2003 ve 2012 uygulamasına katılan Fin ve Türk öğrencilerin matematik okuryazarlığı performansları ile ilişkili öğrenci ve okul düzeyindeki faktörlerin belirlenmesi ve farklılıkların ortaya ...
Bilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama gücü
Bu araştırmanın temel amacı araştırmacı tarafından belirlenenbilişsel ve duyuşsal özelliklerin yükseköğretimdeki akademik başarıyı yordama güçlerinin incelenmesidir. Araştırmada ele alınan bilişsel özellikler genel yetenek ...
Madde tepki kuramı‟na dayalı test eşitleme yöntemlerinden kestirilen eşitleme hatalarının örneklem büyüklüğü ve yetenek dağılımına göre karşılaştırılması
Bu araştırmada, Madde Tepki Kuramı‟na dayalı “ortalama-ortalama”, “ortalama-standart sapma”, “Haebara” ve “Stocking-Lord” eşitleme yöntemlerinden kestirilen eşitleme hatalarının, yetenek dağılımı (benzer ve farklı yetenek ...
Bilgisayar okuryazarlığı testinin bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test olarak uygulanabilirliğine ilişkin bir araştırma
Bu arastırma Ankara Üniversitesi bünyesindeki tüm fakültelerde birinci sınıföğrencilerine uygulanmakta olan Bilgi ve Đletisim Teknolojileri dersi muafiyet sınavıkapsamında, öğrencilerin temel bilgi ve iletisim teknolojileri ...