Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Yazınsal nitelik açısından ilköğretimde şiir ve eğitimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu çalışmada, şiirin ilköğretimdeki konumunun irdelenmesi ve Türkçe ders kitaplarındaki manzum metinlerin yazınsal nitelik açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama niteliğinde olup, alanyazın taraması ve inceleme yoluyla ...
Bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test stratejilerinin karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmada, Madde Tepki Kuramı’nın uygulamalarından biri olan bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış test yöntemi ile geleneksel kâğıt kalem test yönteminin karşılaştırılması ve bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış ...
Televizyon dizilerindeki Türk Polis imajı ile polisin kendi öz imaj algısının karşılaştırılmalı analizi (Arka Sokaklar dizisi örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmada, Türkiye’de polisin toplumsal imajının oluşmasına etki eden faktörler içerisinde polisin başrol karakteri olduğu televizyon dizilerindeki rolünün analiz edilerek, polisin hizmet anlayışı, halkla ilişkileri, ...
Devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin ekip çalışması konusundaki yaklaşımları, ekip çalışmasına ilişkin motivasyon ve doyum düzeylerinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Geleneksel yönetim anlayışları yerini demokratik, katılımcı ve temelinde insan olan bir yönetim anlayışına bırakmaktadır. Çalışanlarını yönetime katan örgütler günümüzde daha başarılı olmaktadır. Çalışanların yönetime ...
Angoff (1-0), Nedelsky ve sınır değerleri saptama yöntemleri ile bir testin sınıflama doğruluklarının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırma, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin test başarılarının Angoff(1-0), Nedelsky standart belirleme yöntemleri ve sınır değer saptamayöntemleri İşlem Karakteristik Eğrisi (ROC) ve Aralık Tahmini ile belirlenensınıflama ...
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi lisans programında tıp etiği eğitiminin değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Araştırmada, mezuniyet öncesi tıp eğitimi programlarında tıp etiği eğitiminin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırma tarama modelindedir ve Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 2008-2009 eğitim öğretim yılında ...
Öğrenci başarılarının belirlenmesi sınavında Türkçe dersi başarısının öğrenci ve okul özellikleri ile ilişkisinin hiyerarşik lineer model ile analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu çalışmanın amacı, Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı(ÖBBS) 2005 ve 2008 uygulamalarında öğrencilerin Türkçe dersi başarılarıile öğrenci ve okul özelliklerinin ilişkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusundaverilerin ...
Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanı yeterliklerinin yargıcı kararlarına dayalı ölçeklenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu çalışmanın amacı, okul eğitiminde gereksinim duyulan ölçme vedeğerlendirme alanı öğretmen yeterliklerinin belirlenmesi, Delphi tekniği ilebelirlenen yeterlik alanlarının yargıcı kararlarına dayalı olarakölçeklenmesidir.Bu ...
PISA 2009 okuma becerileri testi maddelerinin yanlılık açısından Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık uygulamalarında karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmanın amacı, PISA 2009 okuma becerileri testindekullanılan maddelerin Türkiye-ABD, Türkiye-Birleşik Krallık, ABD-BirleşikKrallık grupları arasında DMF gösterip göstermediğinin incelenmesi,maddelerin olası yanlılık ...
Türk eğitim sisteminde karma eğitime ilişkin fikirler, tartışmalar ve uygulamalar (1908 - 1950)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)
Bu araştırmanın temel amacı, “Türk eğitim sisteminde 1908–1950 yılları arasında karma eğitime ilişkin fikirlerin, tartışmaların ve uygulamaların incelenmesidir.”Araştırma için karma eğitim konusunun seçilme nedeni Türk ...