Bölüm "Halkla İlişkiler ve Tanıtım" için listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 1-20
-
Aile işletmelerinde yönetimin devri sürecinde aile örgüt kültürünün y kuşağına aktarılmasında bir model önerisi: Spiritüel iletişim
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada ülke ekonomilerinde önemli bir yere sahip olan aile şirketlerinde halen orta ve kısmen üst kademelerde yerini almaya başlayan Y kuşağının statüsüne ve bir önceki kuşak olan X kuşağı ile geliştirdiği ilişkilere ... -
AKP'nin muhafazakar demokrasi söylemi ve kadının toplumsal inşası
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)"AKP'nin Muhafazakar Demokrasi Söylemi ve Kadının Toplumsal İnşası" başlıklı bu çalışmada, Adalet ve Kalkınma Partisi'nin 2002 yılından beri süre gelen iktidarı boyunca 'kadına' yönelik yaklaşımı ele alınarak, kadının ... -
AKTİVİZM VE HALKLA İLİŞKİLER ÜZERİNE ÇARPIŞAN PARADİGMALAR: ANTİ-AKTİVİST SÖYLEMDEN AKTİVİST HALKLA İLİŞKİLERE UZANAN YOLUN HARİTASI
(Ankara Üniversitesi, 2022)Türkçe iletişim yazınındaki çalışmalarda “aktivizm” ve “halkla ilişkiler” kavramlarının bir kesişimsellik noktasında kullanılmasına birkaç makale dışında ve ayrıntılı bir şekilde ne yazık ki rastlanmamaktadır. Oysaki ... -
Aşı karşıtlığına iletişimsel bir yaklaşım: Türkiye'de aşı karşıtı ınstagram hesapları örnekleri üzerine bir inceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)ÖZET Yeni iletişim teknolojilerinin özellikle Web 2.0'ın kamulara sunmuş olduğu içerik üreticiliği rolü ve sağlık alanında yaşanan paradigma kaymasıyla birlikte, bilim ve otoritenin meşruiyetini sorgulayan postmodern sağlık ... -
Avrupa Birliği ve medya: Türkiye'de yazılı basında Avrupa Birliği haberleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)This study, in which national press news about European Union relations has been examined, tries to find out how and in what ways the representation of European Union membership in Turkey transformed during the European ... -
Cumhuriyetin ilk yıllarında kurumsal kimlik çalışmaları: T.C. Ziraat Bankası ve Türkiye İş Bankası örneği (1923-1945)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İnsanlık tarihinde, mal ve hizmetlerin değişiminde kullanılan para kavramı, kökleri uygarlık tarihine kadar uzanan ve ekonomik ilişkilerin temelini oluşturan önemli bir unsurdur. Paranın korunması, para kazanma ve başkasının ... -
Çok uluslu şirketlerin Türkiye'deki reklam stratejileri (gıda sektörü)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Multinational companies try to enter the country?s market and diffuse their lifestyle bymeans of mass communication tools and advertisements. This thesis informs the marketingstrategies of multinational companies and insists ... -
Dergi reklamlarında toplumsal cinsiyet göstergeleri: FHM ve cosmopolitan reklamlarının karşılaştırmalı gösterge bilimsel çözümlemesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)In this study, in order to analyze how gender roles and stereotypes are built inmagazine advertisements, overall 230 advertisements of men's magazine FHM andwomen's magazine Cosmopolitan, published in 2004, were surveyed. ... -
Devrimci Yol'un retoriği: Devrimci Yol dergisinde bir kurtuluş ve gelecek tasavvuru olarak devrim
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)This thesis introduces rhetoric as a theoretical perspective and methodological tool for analyzing social movements. Accordingly, it analyzes the rhetoric of Devrimci Yol (Revolutionary Way) which was one of the most popular ... -
Diplomaside yeni arayışlar ve gastro diplomasi: Türkiye için bir model arayışı
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada kültürel diplomasinin alt dalı olarak "gastro diplomasi" konu edilmektedir. Bu bağlamda çalışma için temel kavramlardan biri olan gastronomi, diplomatik bir araç olarak ele alınmıştır. Tezin üç temel amacı ... -
Eleştirel halkla ilişkiler bağlamında ekoloji ve kadın: Gerze Direnişi örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Gerze Ekoloji direnişi, ezilenlerin pedagojisi ve eleştirel halkla ilişkiler bağlamında mercek altına alınarak incelenmiştir.Gerze halk direnişi, termik santrale karşı 6 yıl boyunca yürütülmüş ve 2015 yılında başarıyla ... -
Farklılığın anlatısı: Türk romanında Kürt kadının temsili
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Salmanoğlu, Nazime Ceren, Farklılığın Anlatısı: Türk Romanında Kürt Kadının Temsili,Yüksek Lisans Tezi, Danışmanı: Prof. Dr. Eser Köker, 201s. Cumhuriyet tarihi boyunca politik gündemin en tartışmalı konularından biri Kürt ... -
Feminist reklamlar (Femvertising) üzerine bir alımlama çalışması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Kadının temsili sosyal bilimler içerisinde sürekli tartışılan bir konu olmuştur. Medya ve bunun özelinde de reklamlarda kadın temsili sorunlu bir alan olarak araştırmacıların oldukça ilgilendiği bir konudur. Kadının toplumsal ... -
Gazetelerde yayımlanan iş ilanlarında ayrımcılık ve fırsat eşitliği: Türkiye ve İngiltere karşılaştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Working life is one of the most important negotiation topics in Turkey?sfull membership process with EU which is an economic association basicly.Recruitment as the first stage of working life and equal opportunities for ... -
Geç-kapitalizmin estetik araçları olarak reklam ve sanat: Neoliberalizmin söylem inşasında sanatın rolü üzerine bir analiz
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Neoliberalizmi ekonomik bir sistem olmanın ötesinde hegemonik bir anlatı olarak ele alan bu çalışmanın amacı, sanatın bu anlatının üretiminde ve yeniden üretiminde oynadığı rolün önemini ortaya koymaktır. Hegemonik bir ... -
Genelkurmay Başkanlığı basın bildirilerinin ulusal yazılı basında haberleştirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)In the first section of this three sectioned thesis, relations with the pressin PR issue is tried to be explained theoretically under the following topics; thenews production process of the press and the means and methods ... -
Göçmen kimliği bağlamında kişilerarası iletişim dinamiklerinin incelenmesi: Türkiye'deki Balkan göçmenleri üzerine bir araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013) -
Haber söyleminin internet içeriklerine etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)SUMMARY The aim of this thessis is to explored how the dominant discourse has been represented in Internet by different social identities. The theoretical framework of this study is constructed on the basis of subject and ... -
Halkla ilişkiler açısından lobi faaliyetlerinin Ermeni lobisi örnek olayı üzerinden değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)The Armenian issue has a history based on Ottoman period. However, the claims about ?genocide? were the events occurred during I. World War. During I. World War period, the Armenians collaborated with the Russians and ... -
Bir halkla ilişkiler aracı olarak fuarlar: Savunma sanayi örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Halkla ilişkiler araçlarından fuar, birçok sektörde çeşitli amaçlarla kullanılan bir tanıtım aracıdır. Fuarların varlığı oldukça eskiye dayansa da, kullanıldığı dönemin ihtiyacına göre içerdiği anlam değişiklik göstermektedir. ...