Bölüm "Eğitim Yönetimi ve Teftişi Bölümü" için listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 1-20
-
Algılanan örgüt ikliminin işe yabancılaşma ile ilişkisi (Milli Eğitim Bakanlığı örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) merkez örgütünde görev yapan işgörenlerin örgüt iklimi algıları ile işe yabancılaşma düzeylerini tespit etmek ve bu iki kavram arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu ... -
Anadolu lisesi müdürlerinin eğitim programı liderliği ve öğretmenlerin mesleki gelişimlerine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to explain the relationship between the leadership of school principals in educational programs and the professional development of teachers who implement these educational programs. The effect of ... -
Ankara ili devlet ilköğretim okul müdürlerinin koçluk davranışı ve öğretmenlerin iş doyumu düzeyleri ile ilişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)In this research, the aim was to examine the relationship between the coaching behaviour displayed by the school principals of Ankara City central districts and the class teachers' level of professional satisfaction. In ... -
Ankara ili kamu ilköğretim okullarının etkililik düzeylerine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The purpose of this research is to determine the effectiveness level of public primary schools in Ankara province according to teachers' and students' opinions. This is a survey model and the population of research consists ... -
Ankara'daki devlet üniversitelerinin eğitim bilimleri bölümleri öğretim üyelerine göre performanslarının değerlendirilmesine ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2009)This research aims to find out the questions encountered in the system for evaluating performances of teaching staff of Educational Sciences department and the solutions suggested therefore in the opinions of teaching staff ... -
Avrupa Birliği ülkeleriyle uyumlu bir okul öncesi eğitim model önerisinin benimsenme durumu ve uygulanabilirliği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)The research aims at developing a Preschool Education Model compatible with preschool education policies of international organizations and preschool education systems of the European Union countries and determining the ... -
Cambridge IGCSE Uluslararası Akreditasyon Programının kamu liselerinde kabul edilme ve uygulanma sürecine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study is to reveal the views of administratos and teachers working in public schools, which are located in Istanbul and apply Cambridge IGCSE program, about the problems faced in the acceptance and ... -
Denizli ili sınıf öğretmenlerinin takım rollerine ilişkin algıları ve takımların okula etkilerine ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Since the importance of teamwork in schools is increasing day by day and its usage is becoming more and more widespread, the fact that teams constantly seek innovation and development provides significant improvements in ... -
Eğitim fakülteleri için yeniden yapılandırma model önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı ilgili alan yazına, doküman analizlerine, paydaşlarının görüşlerine, geçmiş yapılandırmalara, yükseköğretimde gelecek analizlerine ve akademisyenlerin görüşlerine göre eğitim fakültelerinin ... -
Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde belediye yönetimlerine yetki verilmesi konusunda il belediye başkanlarının görüşleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)The main purpose of this research is to determine the opinions of the the mayors about devolution of authority from central government to municipalities concerning educational system. The questions which were tried to ... -
Eğitim kurumlarına yönetici seçme, yetiştirme ve atamaya ilişkin yönetici ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2004)The purpose of this research is the selection of the administrators(principal, head assistant to the principal, assistant principal positions) in theeducational facilities of the Ministry of Education, on-the-job training ... -
Eğitim yöneticilerinin karar verme stillerinin erteleme davranışı ile ilişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study was to investigate the relationship between the decisionmaking styles and procrastination behaviours of education administrators (top, middle and low level managers, central managers of provincial / ... -
Eğitim yöneticiliği mesleğini düzenleyen mevzuatın tarihsel bağlamda değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study was to examine the historical/chronological development and to do a comparative evaluation of the legislation, based on the constitutions of 1924, 1961 and 1982, regulating the appointments, promotions ... -
Eğitim yöneticiliği mesleğini düzenleyen mevzuatın tarihsel bağlamda değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study was to examine the historical/chronological development and to do a comparative evaluation of the legislation, based on the constitutions of 1924, 1961 and 1982, regulating the appointments, promotions ... -
Hukuk eğitiminde yeni bir model olan klinik hukuk eğitimine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)In this study, it is aimed to determine the views and recommendations of law educators, who teaching at a state university in Ankara, regarding to current educational model and clinical legal education model in law faculties. ... -
İl milli eğitim müdürlerinin yeterlikleri, seçilmesi, atanması ve yetiştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı politikalarının belirlenmesinden uygulanmasına kadar geniş bir alanda kritik görev ve yetkileri bulunan taşra teşkilatlarında çalışan il milli eğitim müdürlerinin yeterliklerini, ... -
İlkokul velilerinin okullardan, yöneticilerden, öğretmenlerden beklentileri ve öğretmenlerin ve yöneticilerin bu beklentilerin karşılanmasına ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Ankara ilinde Çankaya, Etimesgut ve Mamak ilçelerinde ilkokul öğrencisi velilerinin okullardan, yöneticilerden ve öğretmenlerden beklentileri ile söz konusu bölgelerde çalışan okul yöneticisi ve öğretmenlerin ... -
İlköğretim müfettişlerinin öğretmen denetimlerinde denetim ilkelerini uygulamaya ilişkin müfettiş ve öğretmen görüşleri (Gaziantep ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)This study aims to find out teachers' and elementary education supervisors point of views during teachers' supervision about the use of supervision principles, stated in the Instruction of the Ministry of National Education ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin işe yabancılaşması (Ankara ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)This research aimed to determine the alienation perceptions ofelementary school teachers to work dimensions of powerlessness,meaningfulness, isolation and alienation to school whether or not theirperceptions changes according ... -
İlköğretim programlarında çocuk hakları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)The fact that children do not know their rights adequately and lack the skills to use their rights was identified as the research problem.The overall objective of the study is to portray the existing situation regarding ...