Bölüm "Eğitim Yönetimi ve Planlaması" için listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-20
-
1863 ERMENİ MİLLETİ NİZAMNAMESİ'NİN YANSIMALARINI VARAKA-İ HAVADİS ÜZERİNDEN OKUMAK
(Ankara Üniversitesi, 2022)Bu makale 1863-1870 yılları arasında Ermeni hari Türkçe yayınlanan Varaka-i Havadis gazetesine odaklanarak, gazetenin yazı işleri kadrosunu, yayın politikasını ve vurguladığı konuları incelemektedir. Gazetenin ve okur ... -
Ab uyum sürecinde öğretmen yeterlilikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)The aim of this study is determining teacher's qualifications inTurkey, which is in adaptation process of EU, and finding out the levelof teachers according to defined qualifications. At first, conceptualframework has been ... -
Afyonkarahisar ili ilköğretim okullarının 1930-1940 ve 2000-2010 yıllarına ait teftiş raporlarına göre eğitim öğretim sorunları ve çözüm önerileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırma, Afyonkarahisar ili ilköğretim okullarının 1930-1940 ve 2000-2010 yıllarına ait teftiş raporlarına göre Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yılları ile geldiği son noktanın, okul denetimlerine yansıyan bulgular ... -
Ankara ili kamu genel lise yönetici ve öğretmenlerinin örgütsel muhalefete ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)This research aimed to find out the opinions of administrators andteachers working in public high schools located in central districts of Ankaraon organizational dissent. The study which is a descriptive survey wascarried ... -
Ankara ili kamu ilköğretim ve ortaöğretim okulu yöneticilerinin müzik eğitimi politikasında ve uygulamalarında yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)The basic purpose of this study is to put forward the views of administrators of public primary and middle schools pertaining to the problems experienced in the musical education policy and the implementations thereof. In ... -
Ankara ili kamu temel eğitim okulları müdürlerinin sergiledikleri özgeci davranışlara ile kişilik özellikleri arasındaki ilişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada Ankara ili dokuz merkez ilçeye (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Pursaklar, Sincan ve Yenimahalle) bağlı temel eğitim okullarında görev yapan okul müdürlerinin özgeci davranışları ile ... -
Ankara ilinde Çıraklık ve Meslek Eğitimi Yasası kapsamındaki meslek alanlarında çalışan çocukların çalışma yaşamı ve eğitim-öğretim uygulamalarına ilişkin görüşleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1993)Aim of this study is to determine the perceptions of apprentices and candidate apprentices, relevant to the application of educational practicies and the working conditions, who are.students in the Apprentices hip Training ... -
Avrupa Birliği'ne giriş sürecinde Türk özel sektöründe istihdam ve eğitim politikaları (Tofaş Türk Otomobil Fabrikası A.Ş. örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002)This research has, in the process of accession to the European Union, survey model and casestudy surveys aimed to assess Turkish private sector's employment and training policies in Acquis Communautaire and Turkey's ... -
Bankacılık sektöründe istihdam örüntüleri ve kadın işgücü ile ilgili farklılıklar
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)This study was carried out to determine the employment patterns relating to women and men personnel working in public and private commercial banks in positions which require different types and levels of education. For ... -
Bölünmüş işgücü piyasası bağlamında özel okullardaki öğretmenlerin sorunları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada bölünmüş işgücü piyasası bağlamında özel okullarda istihdam edilen öğretmenlerin sorunlarını kendi deneyimlerinden hareketle analiz etmek amaçlanmıştır. Tarama modelinde, betimsel ve nitel bir çalışma niteliğinde ... -
Cumhuriyet Dönemi'nde Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütündeki yapısal değişmeler (1923-1997)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998)The basic aim of this research examine the structural changes of the Central Organization of Ministry of National Education between the years 1923-1997; Organization steps which show authority and responsibility distribution. ... -
Denizli ili sınıf öğretmenlerinin takım rollerine ilişkin algıları ve takımların okula etkilerine ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Since the importance of teamwork in schools is increasing day by day and its usage is becoming more and more widespread, the fact that teams constantly seek innovation and development provides significant improvements in ... -
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür Prof. Dr. Mahmut Âdemʹe 80. Yaş Armağanı
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI, 2015-04-11)1964 yılında kurulmuş olan Türkiye’nin ilk Eğitim Fakültesi, o zamanki adıyla Ankara Üniversitesi Eğitim ‐1982 yılından sonra Eğitim Bilimleri Fakültesi‐, yine o zamanki adıyla Eğitim İdaresi ve Planlaması daha sonra ... -
Eğitim yöneticisinin yeterlikleri: Özel eğitim okulu müdürlerinin yeterliklerine ilişkin bir araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)The present study is concerned with the competency issue in the principals of special educational schools. The problem is to identify the pre- service and in- service training needs of the principals. In this study, the ... -
Institutionalization at Universities: Case Study of the Focal Institution and the Spawning Institutions
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin odak kurum olarak, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin öğretim üyelerinin hizmet verdiği yavru kurumlar olarak ... -
İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu etik ilkelere uyma düzeyleri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)The main concern of the research is to determine the ethical principles that the basiceducation supervisors must follow, to present the views of the administrators of the basiceducation schools and of the teachers in regard ... -
İlköğretim okullarında eğitici çalışmaların değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)The most important three tasks of the education are social, political and economic. Education makes one person social, transforms he/she in to a conscious citizen and rises he/she to the best productive and comsurnptive ... -
İlköğretim okullarında güven kültürü ve önyargı ile ilişkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)This research aimed to determine the perceptions of teachers and principals related to trust culture and prejudices in public elementary schools located in central districts of Ankara. In addition, in the study, it was ... -
İlköğretim öğrencilerinde stres yaratan yönetici davranışları ve öğrencilerin başa çıkma davranışları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002) -
İlköğretim sosyal bilgiler ders kitaplarının insan hakları bağlamında değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)As stated in the Constitution of the Republic of Turkey, it is aimed to raise citizens who know about, employ, and improve their rights and responsibilities. Considering the general objectives of the Ministry of Education, ...